Qatar øker i Skandinavia

Someone

Moderator
Medlem
Qatar øker i Skandinavia

Qatar øker frekvensene i Skandinavia. For OSL sin del øker de fra daglige til 10x ukentlig fra 22/12. Ligger slik ut vintersesongen i mars, men er usikker om det fortsetter etter det

CPH og ARN får også økninger, men i praksis bare i en 5 ukers tid fra litt før nyttår og månedsskiftet januar-februar

http://www.routesonline.com/news/38...rways-expands-scandinavia-frequencies-in-w17/

Doha – Copenhagen 27DEC17 – 03FEB18 Increase from 14 to 16 weekly
QR161 DOH0120 – 0605CPH 788 x15
QR159 DOH0845 – 1330CPH 788 x246
QR163 DOH1555 – 2040CPH 788 D

QR162 CPH0735 – 1540DOH 788 x15
QR160 CPH1535 – 2340DOH 788 x246
QR164 CPH2155 – 0600+1DOH 788 D

Doha – Oslo eff 22DEC17 Increase from 7 to 10 weekly
QR179 DOH0110 – 0610OSL 788 x1
QR175 DOH0825 – 1325OSL 788 x246

QR180 OSL0740 – 1610DOH 788 x1
QR176 OSL1630 – 0100+1DOH 788 x246

Doha – Stockholm Arlanda 28DEC17 – 31JAN18 Increase from 14 to 17 weekly
QR169 DOH0135 – 0605ARN 788 x7
QR167 DOH0740 – 1210ARN 788 x236
QR171 DOH1600 – 2030ARN 788 D

QR170 ARN0755 – 1600DOH 788 x7
QR168 ARN1645 – 0050+1DOH 788 x236
QR172 ARN2145 – 0550+1DOH 788 D

Operational frequency varies during selected weeks.
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Ah. Da ble det ekstra avganger og ikke a350 som ryktene ville ha det til
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Ser ut som Qatar endrer på 10 av 17 ukentlige på DOH-ARN til A350-900 fra 1. juni. Eller mulig det bare er 1 av 2 daglige, da jeg er usikkert på om frekvensen er 2x daglig eller 17x ukentlig da? Gjelder uansett QR168 og QR170, mens QR172 forblir 787-8
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Krysser fingrene for A359 til OSL også... Noen som har trua??
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Som Airbusser flest har den vel rævva fraktkapasitet, og er dermed uegnet. :stir
Det er vel kun A380 som har begrenset fraktkapasitet, første gang jeg har hørt det samme om A 359 som CX ikke ser ut til ha noen begrensninger YVR HKG
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Er vel en slump ironi der?

Litt ironi - men også et lite opprør mot flyprat myter om Airbus - rekkevidder og cargo. Jeg tok med HKG - YVR fordi det omtrent dobbelt så langt som Doha - Oslo og CX setter inn A350 med samme load som 777-300ER. Samme Flyprat Myten fikk aldri med seg at A330 242 tonn er et annet fly enn de tidlige SAS A330 - de nye SAS A330 kan vel ta full load OSL - MIA, mens de klassiske A330 tar med 4 laks og en geitost
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Litt ironi - men også et lite opprør mot flyprat myter om Airbus - rekkevidder og cargo. Jeg tok med HKG - YVR fordi det omtrent dobbelt så langt som Doha - Oslo og CX setter inn A350 med samme load som 777-300ER. Samme Flyprat Myten fikk aldri med seg at A330 242 tonn er et annet fly enn de tidlige SAS A330 - de nye SAS A330 kan vel ta full load OSL - MIA, mens de klassiske A330 tar med 4 laks og en geitost



Enig der, og A350 er jo "mer" fly enn 787
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Ser i øvrigt at QR flyver 18x ukentligt til CPH - synes ikke det tidligere været skrevet her i tråden.

Doha – Copenhagen eff 14DEC18 Increase from 14 to 18 weekly, additional 4 weekly operated by A350-900XWB / 777-300ER / 787-8

Således 3x dagligt undtagen tirsdag, torsdag og lørdag.

A350-900XWB er nu erstattet af 777-300ER

Oftest er den sene afgang QR164 med 788, men nogle gange erstattet af 777-300ER. Det betyder at enkelte dage er med 3x777-300ER!
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Imponerende frekvens og volum. Jeg lurer på hvilke konsekvenser dette kan få for SAS’ videre langdistansesatsing fra København. Det må i alle fall gjøre det enda vanskeligere for SAS å gå inn på Southern Hemisphere-ruter, som SAS så langt har sagt de ikke vil satse på, og dermed konsentrere videre ruteutvikling til USA, Canada, Kina, Japan og India.
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Imponerende frekvens og volum. Jeg lurer på hvilke konsekvenser dette kan få for SAS’ videre langdistansesatsing fra København. Det må i alle fall gjøre det enda vanskeligere for SAS å gå inn på Southern Hemisphere-ruter, som SAS så langt har sagt de ikke vil satse på, og dermed konsentrere videre ruteutvikling til USA, Canada, Kina, Japan og India.

Absolut ingen betydning. De tager pax fra EK.
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Absolut ingen betydning. De tager pax fra EK.

At det ikke har noen som helst betydning for SAS er vel en liten overdrivelse. Det er flere som reiser med Qatar til destinasjoner SAS flyr (Beijing, Shanghai, Hong Kong, Tokyo) samt til destinasjoner SAS har joint venture (Singapore med videre forbindelser). Men enig i at Emirates blir hardere rammet enn SAS.
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

Vil legge til at mange, som oss etter flere turer, velger QR på grunn av ombordservice, komfort og 30 kg bagasje . Ikke alle er nerder, men for oss er 350 topp på OSL. Bytte fly må man uansett. Og priser ved tilbud er topp.
 
Re: Qatar øker i Skandinavia

På ARN legges også til 2 avgange kommende vinter, totalt blir det 12x ukentlig, dog flys jo 7x av de av Finnair. Samme frekvens som OSL, dog er alt her av Qatar selv

På CPH blir det 17x ukentlig, 10x med Qatar og 7x med Finnair
 
Back
Top