Qatar Airways (QR) åpner DOH-ARN

Utflyttet

Ute på tur
Qatar Airways (QR) åpner DOH-ARN

Og de starter i det små, med en A319. Ser ut som de har dedikert ett fly til ruten at det derfor blir en del variasjoner i avganstider.

ARN-DOH flyes slik:

Man/Fre 2140 0615+1
Tir/Lør 1035 1910

DOH-ARN slyes slik:

Man/Fre 1320 1810
Tir/Lør 1035 1910

Jeg har flydd litt med de, og skal fly litt mer før jul, og synes de er riktig så OK å fly med og flyplassen nede i sandkassen vet jeg ikke mer enn at alt er buss-gater, og de har egen terminal for biz/F-pax som er helt OK.

-A

Re: Qatar Qirway (QR) åpner DOH-ARN

hva har Qatar å tilbyr ? hvem vil reise dit ? me flest i skandinavia vet nesten ikke noe om Qatar..

hva har Qatar å tilbyr ? hvem vil reise dit ? me flest i skandinavia vet nesten ikke noe om Qatar..

Det samme som resten av sandkassen: bøtter av shopping, strender, litt fremmed kultur,og ikke minste veldig billige flighter videre til Asia og Afrika.

-A

Det samme som resten av sandkassen: bøtter av shopping, strender, litt fremmed kultur,og ikke minste veldig billige flighter videre til Asia og Afrika.

-A

Itillegg endel business, stort sett innen energisektoren, men også litt annet- F.eks så bygger Hydro sammen med en sjeik en kjempefabrikk der nede

Last edited:

Itillegg endel business, stort sett innen energisektoren, men også litt annet- F.eks så bygger Hydro sammen med en sjeik en kjempe fabrikk der nede

Jepp. En av mine beste kunder holder til i DOH. :)

-A

Qatar tilbyr jo flotte business og first class pluss egen firstclass terminal i Doha etter hva jeg har klart å få med meg.

Hva slags biz class kan til tilby med en A319?

BF:cool2

Qatar tilbyr jo flotte business og first class pluss egen firstclass terminal i Doha etter hva jeg har klart å få med meg.

Hva slags biz class kan til tilby med en A319?

Småbussene har bare biz, som hos de er 2 rader med 2-2, samme setene som hos SQ sine regionale 772'er. Ganske OK seter for prisen.

De har ikke AVOD, men i biz har de egne DVD-spillere og et utvalg filmer som man kan se.

-A

Noen som vet hva en tur i biz koster?

ARN-DOH-BKK en gang i januar:

V-klasse bakerst i bussen er 5220 NOK før avgifter.
D-klasse fremme i bussen er 13130 NOK før avgifter.

Litt andre eksempler:

ARN-DOH-SIN:
D-klasse fremme (hele veien) er 14585 NOK før avgifter.
P-klasse fremst (bare DOH-SIN) er 21395 NOK før avgifter.

Lyst på en liten safari? ARN-DOH-NBO:

D-klasse fremme (hele veien) er 13615 NOK før avgifter.
H-klasse bakerst er 4960 NOK før avgifter.

Lyst på vin i Sør-Afrika? ARN-DOH-CPT

D-klasse fremme (hele veien) er 13615 NOK før avgifter.
V-klasse bakerst er 4960 NOK før avgifter.

Litt lengre borti i Asia til HKG:

D-klasse fremme er 14610 NOK før avgifter.
H-klasse bakerst er 4660 NOK før avgifter.

Dra med din bedre halvdel på badeferie?

D-klasse til MLE (Male, Maledivene), er 14585 NOK før avgifter.
D-klasse til SEZ (Male, Seychellene), er 13585 NOK før avgifter.

Og en ekstra overraskelse, de som har LH sin M&M eller UA sine kort, så kan dere tjene poeng på ruten også. QR har ellers sitt eget bonus-program, Privelige Club, og er man gull der så får man bruke F-siden av premium-terminalen i Doha ved transit. For å oppnå gull så er det nødvendig å fly to ganger feks ARN-DOH-NBO eller ARN-DOH-BKK i biz. Poeng kan også brukes til oppgradering, i tillegg til bonus-seter.

Så må man jo komme seg til ARN, og kan man få BGO-ARN direkte helt fra 600 NOK i T-klasse, eller om du vil ha en billett som kan kombineres med QR-billetten over og kan endres så er det en S-klasse til 4170 NOK (SNOY), og vips er ikke uforutsette endringer et problem.

-A

Last edited:
Re: Qatar Airways (QR) åpner DOH-ARN

Dette er vel enveispriser? I såfall kan man jo dra med SAS Z klasse billigere fremme i kabinen. Og direkte!

BF

Dette er vel enveispriser? I såfall kan man jo dra med SAS Z klasse billigere fremme i kabinen. Og direkte!

BF

Dette var t/r. Og dette var betrakelig billigere enn Z-klasse hos SK, pluss at det her er snakk om en overflod av destiasjoner i Afrika og Asia som plutselig kan nåes med biz.

For min del så er SQ nå dumpet for alt mitt. Regner med å fly mye QR fra Arlanda :)

-A

Ja, det må jeg si! Det var jo knakende billig da egentlig!!

Og ... troverdige kilder i QR som jeg kjenner, sier at OSL-DOH står på deres planer i løpet av 2008 !!

Jag har försökt att boka QR i jan/feb i economy till BKK. Jag hittar tyvärr inga platser. Tydligen så har linjen slagit nått slags bokningsrekord och det är nog inte konstigt med tanke på alla kanonerbjudanden till Asien.
Nu vart det Air China istället via Peking. Lär inte bli någon höjdare....

Og ... troverdige kilder i QR som jeg kjenner, sier at OSL-DOH står på deres planer i løpet av 2008 !!

Jag blir inte förvånad om QR dyker upp i Oslo nästa år. Som sagt så har man bokat bra ut från Stockholm. En 319 från Oslo blir inget annat en succé :nor

Back