Hadde tenkt å starte denne etter å ha vært med i diskusjonen på FT.
Som gullmedlem per i dag er jeg litt skuffet over å ikke få OW Emerald, men bare Sapphire, men skjønner de må heve nivåene litt med Plat for 600 Qpoints. Var relativt lett å få gull før, men syns fordelene med Plat kanskje ikke helt veier opp med kravet om dobbelt så mange poeng som gull..? Men dette er vel omtrent samme som BA har, om jeg ikke tar heelt feil? En annen ting jeg syns er kjipt er at gull få redusert antall gjester i lounge fra 2 til 1 da jeg ofte reiser med familie (sønn og samboer), men satser på at hvertfall dere på OSL er snille med en 4-5-åring i loungen sammen med mor og far? ;-)
En ting jeg syns var spennende er dette med QCredits, men savner mere informasjon om hva de forskjellige oppgraderingene kommer til å koste med kreditten. Ser jeg som gull får 40 poeng i kreditt, men vet jo ikke enda hva upgrade fra Y til C koster, så ikke så lett å si om jeg er fornøyd med det eller ikke.. Regner med dere i QR på OSL vet, men får vel vente til 4. oktober for å få vite mer oss passasjerer
En annen positiv ting er kravet for re-kvalifikasjon. Dette går ikke lenger kun fra kalenderår til kalenderår, men er mer flytende, og all aktivitet de siste 2 år kan spille inn. Positivt.
Alt i alt, som The Ticketor sier, noe er positivt, og noe er negativt. Jeg kommer til å fly QR fremover uansett, er rimelig fornøyd, og nå blir det enda bedre i og med at vi får både Qmiles og Qpoints ved å fly alle OW-partnerne.