• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Qatar Airways Privilege Club

Sitter å ser på Privilege Club kontoen min. Har noen Qmiles eg skulle ha brukt opp.
Flyr så lite med QR for tiden at mitt medlemskap kan egentlig avvikles.

Før omleggingen tidligere i vår/sommer skulle de ha 150' for OSL BKK OSL kjøpt med Qmiles i Biz.
Nå skal de ha 251' Qmiles.

En-veis var før til 75' - Nå skal de ha 125,5'

Det må vel kunne tidenes devaluering av poengene.
Ja ja, det var spikeren i kisten for min positivitet til QR.

det hadde ikke jeg fått med meg.
Utrolig kjipe forandringer. Nei, hva er best oneworld å satse på da? Når man aldri flyr BA?

De skriver at det kreves 300 qpoints i en 12 mnd periode for å nå gold.
Jeg meldte meg inn i februar i 2018 og fikk silver i september 2018, den statusen er gyldig til sept 2019. Nå står det at jeg trenger 80 qpoints for å beholde silver, og 123 qpoints for å oppgradere til gold.
Jeg tjente noen qpoints i mars 2018. Betyr det at de 123 qpoints jeg trenger vil øke etter mars i år? Er det noe sted man kan se når man må tjene poeng før for å oppgradere? Eller må jeg gå tilbake å se når jeg har tjent poeng og regne dette manuelt?
Virker ganske uoversiktlig.

Jeg lurer også på hvis jeg renewer silver i feks mai 2019, vil den da være gyldig fram til mai 2020, eller september 2020?

Hvor bør man samle poeng? (QR/AY/BA?)
Det kommer anpå hvor du vil ha status/fordeler. Husk at
(1) det er ikke én Avios-konto felles for selskapene, men separate konti.
(2) status opptjenes hos det enkelte selskap så da spørs det på reisemønsteret

Så eneste forskjellen her er at det (antaglig) er enklere å overføre Avios mellom selskapene ifht. uttak om man sprer seg utover

Back