Qatar airways og business

tstyles

ScanFlyer Blue
Jeg bestilte nylig en tur til Maldivene med qatar. I god tro antok jeg at det selvfølgelig var lie flat seter på alle flygningene.
I går sjekket jeg qatar siden og så at det er businesseter ala førsteklasse i US domestic.
Kjedelig...
Noen som har prøvd Qatars business med slike seter?

DOH-MLE flyes med 320'ene til QR. Disse har store og konfortable lenestoler, ikke helt flate stoler. For nattflygingen pleier jeg unngå disse (har flydd min del DOH-EBB/NBO med disse), men for dagflygning er de helt geniale synes jeg.

Setene ser slik ut:

9056227026_16c48d4b67.jpg

-A

Er bar ca 3,5 til 4 timer mellom Doha og Male, så de stressless-setene er ganske fine:)

Ok. Høres ikke så alt for ille ut. Vi får håpe de prioriterer mle ruten.

Uansett gleder jeg meg til å prøve dreamliner fra Oslo. Qatar har vel ikke like mye problemer med 787 som norwegian? Hørte noen rykter om at norwegian blir sabotert av fagforeningene i USA og det er derfor de sliter.

Norwegian sliter vel først og fremst fordi de ikke har ombookings-avtaler med andre flyselskap, slik at enhver IRROP-situasjon får følgeeffekter gjennom hele flåten. QR har ikke samme problemstilling.

Fagforeningene i USA har nok fælt lite å gjøre med hvordan det går med DU/DY sine 787ere.

Uansett, for QR er 787ern en solid maskin. Det har skjedd MYE siden sjuåttern ble introdusert og både QR og Boeing har gjort en god jobb med flytypen. Snags er "few and far between."

Har brukt QR sine 787 fra OSL et par ganger, og har et par til på vei, og har bare opplevd tre snag, hvorav bare en var kritisk (tom for sjampis).

-A

Tom for sjampis er krise! Må ha sjampis på bryllupsreise ;)

Krysser fingrene for at qatar har fikset setene på flyet til mle.

Har brukt QR sine 787 fra OSL et par ganger, og har et par til på vei, og har bare opplevd tre snag, hvorav bare en var kritisk (tom for sjampis).

-A

Hahahaha, dagens.
Skjønner godt det var kristisk med sjampisen.
Var vel muligens noe av det aller verste som kunne oppstått på turen :lol:

787ern til Qatar er konge i biz. Veldig konge. Qatar har jo faktisk en vedlikeholdsavtale med SAS i de nordiske land så det er det som er paradoksalt; SAS ordner opp om den får problemer i Norden. Man trenger ikke være redd for å bli Kjosfast med Qatar. God tur!

Appelsinjuicen er nesten den beste. Skikkelig ferskpresset. Ellers husk å nevne at dere er på bryllupsreise :). Vi snakket bare med crewet på vei ut og sa dette, og 5 min etter når vi var på business-terminalen i Doha ble det stor kake og en flaske Krug servert gratis. Betydelig bedre enn champisen ombord :)

Jeg har reist med business på Qatar, og mener å huske det var seter som kunne legges helt flatt ned. Det var fint det (spesielt fordi jeg bare hadde betalt for økonomiklasse), men det var kanskje litt oppskrytt med tanke på alt skrytet jeg hadde hørt om Qatar før jeg reiste med dem... Jeg synes for eksempel business class på Lufthansa er bedre. Servicen er virkelig god hos Qatar da, det skal de ha! :)

Jeg har reist med business på Qatar, og mener å huske det var seter som kunne legges helt flatt ned. Det var fint det (spesielt fordi jeg bare hadde betalt for økonomiklasse), men det var kanskje litt oppskrytt med tanke på alt skrytet jeg hadde hørt om Qatar før jeg reiste med dem... Jeg synes for eksempel business class på Lufthansa er bedre. Servicen er virkelig god hos Qatar da, det skal de ha! :)

Interessant. Du har status og ble oppgradert da eller ?
Jeg har aldri flydd Qatar i C, men har flydd Lufthansa ganske mye i C.
At du mener Lufthansa sin C klasse er bedre enn Qatar, det er overraskende.
Trodde det var en av de bedre i C jeg :)

Interessant. Du har status og ble oppgradert da eller ?
Jeg har aldri flydd Qatar i C, men har flydd Lufthansa ganske mye i C.
At du mener Lufthansa sin C klasse er bedre enn Qatar, det er overraskende.
Trodde det var en av de bedre i C jeg :)

Neida, jeg har ingen status :) Flyet vårt ble rundt 5 timer forsinket, og fordi vi hadde dårlig tid og kanskje ville miste neste fly ble jeg og kjæresten oppgradert som plaster på såret. Veldig snillt av Qatar! Det er første og eneste gangen jeg har reist business på Qatar, men på Lufthansa har jeg gjort det ganske ofte. Det jeg liker bedre hos Lufthansa er underholdningen, setene og maten. Det betyr ikke at Qatar er dårlig, bare at jeg opplever Lufthansa som litt bedre. Hos Qatar satt jeg på fremste rad og hadde tv-skjermen opp av armlenet slik at jeg følte den var litt i veien. Det trakk ned inntrykket litt.

Neida, jeg har ingen status :) Flyet vårt ble rundt 5 timer forsinket, og fordi vi hadde dårlig tid og kanskje ville miste neste fly ble jeg og kjæresten oppgradert som plaster på såret. Veldig snillt av Qatar! Det er første og eneste gangen jeg har reist business på Qatar, men på Lufthansa har jeg gjort det ganske ofte. Det jeg liker bedre hos Lufthansa er underholdningen, setene og maten. Det betyr ikke at Qatar er dårlig, bare at jeg opplever Lufthansa som litt bedre. Hos Qatar satt jeg på fremste rad og hadde tv-skjermen opp av armlenet slik at jeg følte den var litt i veien. Det trakk ned inntrykket litt.

Jøss, da har du vært heldig :up:
Synes det er mer eller mindre konsekvent jeg at status gjelder ved oppgradering. Tydeligvis unntak der også :)

Back