• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Qantas med nytt livery

jameson82

Flysitter
Missvisende overskrift siden det nesten ikke er noen forskjell annet enn at kengeruen er blitt noe vanskeligere å se hva det er.

Attachments

• FB_IMG_1477545159672.jpg
    FB_IMG_1477545159672.jpg
    93.5 KB · Views: 683
Re: Qantas med nytt livery.

Likte denne også jeg... Morsomt å lese at skifte/oppdateringen i design alltid har kommet samtidig med introduksjon av nye flytyper i Qantas-flåten.

Last edited:

Her er en fotomontasje som viser utviklingen av fargeskjemaet:

line-up-1200x841.png

(Credit: Qantas)

http://www.qantasnewsroom.com.au/gallery/history-of-qantas-livery/

De tre nyeste fargeskjemaene er omtrent bare en justering av skrifttypen. Hva er greia med å fjerne forlabbene til kenguruen lissom? Det blir jo som nevnt over her litt vanskeligere å se at det er en kenguru for det utrente øyet. :)
Jeg liker ellers endringene som er gjort på halen, men det tar nok litt tid før jeg riktig blir vant med den nye logoskriften.

Leser at den nye sølvstreken skal gi en følelse av "premium" - hvorfor fjernet de da den gullstreken de hadde samme sted i 2007?

Jeg er litt gammeldags, men synes ikke det er så stas når de skal pynte på logoen "hele tiden".

Ser på Instagram at mange reagerer på at kenguruen har mistet armene, men selv synes jeg den er innafor, jeg sliter i hvert fall ikke med å se hva det skal forestille. Jeg er mer skeptisk til det grå/sølvfargede på halen; det skal sikkert gi en slags 3D-effekt, men i mine øyne minner det mer om en dårlig photoshopjobb. Jeg liker imidlertid den nye fonten og logotypen veldig godt, selv om jeg synes de har valgt en for lys gråfarge.

Hvorfor kan ikke denne stakkars kenguruen få se ut som en kenguru? Man ser i den siste versjonen at det er en kenguru nesten bare fordi man kjenner historien til logoen og flyselskapet.

Nå minner den meg på mange måter om saken med "spyttklysa" til Braathen. De som fikk forklart hva den skulle forestille så det (kanskje), men for de uinnvidde så det mest ut som en "premature ejaculation".

Last edited:

Alle verdens handicapede får ha meg unskyldt, men jeg ser ikke hvorfor de skal avbilde en kenguru som har mistet forbeina. Hadde jeg ikke visst at det skulle forestille en kenguru så hadde jeg ikke skjønt det. Jeg synes det 3dje nederste, med gullstripen er det beste, da det er det mest korrekte bildet på en Kenguru.

Jeg liker oppgraderingen, når jeg har sagt det så syns jeg synd på kenguruen som først Mista vingene og nå frem beina :/

Nå er de færreste kenguruer som er utstyrt med vinger fra naturens side, da! ;)

Det er en modernisering af den gamle synes jeg..og hvad er der galt idet ??
Hilsen Ole

Liker det nye designet[emoji106] Synes Qantas har lykkes godt med en forsiktig fornyelse av et klassisk design, det tar godt vare på historien samtidig som oppdateringen er både elegant og moderne. Litt som Freia Melkesjokolade, uten sammenligning forøvrig...

Sent from my iPad using Tapatalk

Back