Qantas innfører dress kode i lounger

Re: Qantas innfører dress kode i lounger

Hva med reise i F med TG 380 , joda vi med bonusbilletter, en feit fyr kom med badeshorts , litt for kort utslitt t-shirt og flopp flopp med en nydelig mistress ( pent kledd ). Skal man kaste av fjolset som tydeligvis har betalt for billettene.. ?

Dessverre slik er verden fått/ blitt om dagen..:spin

[sarkasme]Hadde han gullkort? da må det være lov! [/sarkasme] ;)

Sitter man på F deler man jo ikke noen andres personlige sfære og da plager det jo heller ingen (skulle man tro). Vært verre om de skulle dele en 3 seter i Y med deg!

Tror ikke dette blir noe stort problem, det vil nok uansett håndheves ganske snillt.
Det finnes jo også hoteller som har tildels strenge dresskoder, så får man heller velge å ikke bo/fly med de.

Det finnes jo også hoteller som har tildels strenge dresskoder, så får man heller velge å ikke bo/fly med de.

For eksempel Ritz i London, som jeg avbestilte da de minnet om dresskode i lobbyen. Hei, hei Savoy, liksom.

For eksempel Ritz i London, som jeg avbestilte da de minnet om dresskode i lobbyen. Hei, hei Savoy, liksom.

giphy.gif

Uheldig morsomt av Fnate da jeg er på en forelesning (som er litt kjedlig)

Last edited:

[sarkasme]Hadde han gullkort? da må det være lov! [/sarkasme] ;)

Sitter man på F deler man jo ikke noen andres personlige sfære og da plager det jo heller ingen (skulle man tro). Vært verre om de skulle dele en 3 seter i Y med deg!

Ikke direkte plager, men nå det er så få om bord i klasse og likevel en relativt intim stemning, så bør man likevel ta visse hensyn. Når man oppsøker finere restauranter, hoteller eller hva de skulle være, så er man faktisk selv en del av andres opplevelse. Og man må ta hensyn, til en viss grad, til at andre ikke føler at deres opplevelse blir dårligere hvis noen utmerker seg med en dårlig klesstil eller på andre negative måter.

Jeg ble nektet adgang der, pga olabukser. Men det gjør det faktisk mer attraktivt og dra dit neste gang, jeg må bare sørge for og ha dress neste gang

Minner meg på dresskoden hos Loyds of London, mulig den er blitt litt løsere med årene, men du skal ikke ha veldig mange fargenyanser unna sort dress før du må stå utenfor! :D

En skal ikke innføre ingeniørslips hvor man putter statuskortet istedenfor adgangskortet og samtidig holde barna fastbundet slik at de ikke er til noen sjenanse for andre passasjerer? Kan til slutt innføre gapestokk for alle som går foran den gule linjen ved bagasjebåndet.

#ironisk

For min del er det ikke bekledningen som betyr allverdens, men oppførselen. Nytter ikke med BMW når man ligger et millisekund bak bilen fremfor deg siden vedkommende er så frekk at han faktisk holder fartsgrensen. :headbang

Viktigere enn hva man går i er at man er nydusjet og har på rene klær. Husker fortsatt godt YYZ-FRA for snart 3 år siden pga. illeluktende menneske(r) [emoji24]

England er velkjente for dresskoder, har selv blitt nektet å spise middag på en country club ut på landet da vi ikke hadde slips og jakke. De tilbød å låne ut slips... Siden vi var et større følge fikk vi dekket opp i biblioteket med egen kelner.

Ellers har jeg stilt opp på kontor i London med pene, brune italienske skinnsko, dress og slips. Fikk da en tørr kommentar fra en englesk kollega "are you doing some gardening today?".

Jauda.. Australiere er derimot ikke kjent for dresscode, så sikkert ikke feil av Qantas å gjøre noen tiltak der. Finnes vel ikke mer casual folk en Aussies..

Ellers har jeg stilt opp på kontor i London med pene, brune italienske skinnsko, dress og slips. Fikk da en tørr kommentar fra en englesk kollega "are you doing some gardening today?".

Sorte sko efter klokken 1800, det vet da vel alle? Og livremmen i samme farve som skoene!

:p

PS: Han ordla seg ikke slik, egentlig?: "Doing some gardening, are we?"

Ha ha ha ha.

Følte meg bra dust når jeg stilte på kontor i Tokyo i sorte jeans og sneakers igår selv. Hadde pakket i full fyr under et vorspiel i heimen og hadde glemt ganske mange essensielle saker.

Men med full förklaring gikk det greit.

Nå er spørsmålet om jeg skal teste antrekket jeg faktisk hadde pakket når jeg skal hjem med Emirates i F i kveld:

Grå sneakers
Blå dressbukse
Texas kåbbåibelte med spenne større enn ville helsike, og store kuhorn på
Piquetrøye
Boston Red Sox caps
+ liten elefant i armkroken

Mon tro de innfører dress code etterpå også

Jeg støtter dress code 100 %. I det minste for å få bort joggebukse, mm. Joggebukse er aldri okei utenfor egen dør i min bok. ;-)

Joggebukse er aldri okei utenfor egen dør i min bok. ;-)

Klatrebukse er utrolig godt å reise med, spesielt siden mange selskap insisterer på å ha 25 grader i flyet. Shorts kan også være helt ok, mellom varme steder. Singlet og nakne føtter blir aldri ok, uansett klasse og temperatur.

Folk på varmere breddegrader enn de skandinaviske klarer å gå i langbukser hele dagen så jeg skjønner ikke helt argumentet fra de som mener at de "må" gå i kortbukser.
Stiller man i singlet og slippers mener jeg det grenser til sosiale tilpasningsvansker.

Traff min bedre halvdel ombord i en metall-tube fra EWR-CPH.
God kok

Back