Ifølge en WF kaptein jeg møtte på Værnes på fredag så skal ikke WF ha denne. Den er såkalt old generation og ikke aktuell for WF ble det sagt.
Enig, det kommer neppe noen ny Q400 i NG-versjon. Det som skjer er at det gjennomføres diverse modifikasjoner av dagens Q400-verjson, og så er de på vingene igjen. Og SAS er happy, og da gjenstår det bare å gjøre WF-pax happy. Noe jeg neppe tror er noe problem.
Håper SAS/WF snart tar til fornuften og får Q400 på vingene.
Det var jo noe forenklet sagt dette TCAS. Jeg tror du egner deg til en aldri så liten salgsturne til Danmark for å forklare markedet(pax'en) der nede om modifikasjonene. Jeg tror du vil finne ut hva begrepet motbør betyr da.
Widerøe setter alle sine Q400 i drift fra slutten av Mars. Bare til å sjekke Amadeus så ser dere det....
For å bringe litt fakta rundt SN 4183 på bordet, så står følgende i LT sin postjournal fra forrige uke med saker fra Widerøe:
Sak: LN-WDE - Flytekniske forhold
Dok: Søknad om Permit to Fly LN-WDE
Sak: LN-WDE - reigstrering av luftfartøy
Dok: LN-WDE - Bill of Sale - tilleggsdokumentasjon
Sak: LN-WDE - Innleie av luftfartøy
Dok: VS: Søknad om innleie og registrering av Q 400 SN 4183
Så at den skal til Widerøe er det vel liten tvil om.
Og det kan se ut som LN-WFA først skulle ha blitt eksportert ut av Norge, mens det et par dager senere kommer søknad om forlengelse av innleie:
Dok.dato: 13012008
Fra: Widerøe's Flyveselskap AS
Sak: LN-WFA - flytekniske forhold
Dok: LN-WFA - Søknad om eksportluftdyktighetsbevis
Dok.dato: 15012008
Sak: LN-WFA - Forlengelse av innleie - Widerøe
Dok: Søknad om forlengelse av innleie av LN-WFA
Widerøe setter alle sine Q400 i drift fra slutten av Mars. Bare til å sjekke Amadeus så ser dere det....
Den ligger også inne i Widerøes eget ruteopplegg, men ifølge selskapet er det bare fordi den ikke er tatt ut ennå. Men hvem vet ...?
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.