Q400 nå godkjent for 90 seter og andre utviklinger

Re: Q400 nå godkjent for 90 seter

28" pitch leser jeg, da begynner det å bli trangt for bena.
Men de kommer vel med nye seter, laget for 28" pitch, kansskje det hjelper noe.

Re: Q400 nå godkjent for 90 seter og andre utviklinger

Bombardier planlegger introdusere andre forbedringer på Q400. Både å øke payload kapasiteten med ca 1 tonn (2000lb) og øke intervallene på A og C sjekk fra 600/6000 flytimer til 800/8000, hvilket vil redusere vedlikeholdskostnadene. Antar dette kun gjelder nye maskiner

https://leehamnews.com/2018/08/21/analysis-bombardier-continues-to-improve-q400-model/#more-28011

Improvements under development include a 2,000lb increase in payload capacity. The model’s current maximum payload is 18,716lb, while maximum take-off weight varies between 61,700lb and 67,200lb.
Other changes the manufacturer is introducing include the extension of A-check and C-check intervals from 600/6,000 to 800/8,000 flight hours, giving a 20% direct maintenance cost saving.

Av og til tenker jeg at utviklingen innen luftfarten går feil vei.
Ikke tjener selskapene penger, ikke trives folk på jobb, flere passasjerer i kabinen, passasjerene klager og billettene blir "billigere" sies det...

90 seter i en Q400 ja.... da tenker jeg Widerøe straks er klare. Etter å ha flydd "nyvinningen" deres med 114 seter regner jeg med det blir like trangt, kanskje trangere.

Av og til tenker jeg at utviklingen innen luftfarten går feil vei.
Ikke tjener selskapene penger, ikke trives folk på jobb, flere passasjerer i kabinen, passasjerene klager og billettene blir "billigere" sies det...

90 seter i en Q400 ja.... da tenker jeg Widerøe straks er klare. Etter å ha flydd "nyvinningen" deres med 114 seter regner jeg med det blir like trangt, kanskje trangere.

Blir nok kun for nye maskiner.

De fleste flyselskaper tjener gode penger i dag, selv om enkelte av de europeiske sliter.

Og hvor lang er du Tjab ? Fløy BOO-BGO i juni og med mine 184 cm var det slettes ikke ondt.

I så fall er Olebno temmelig hardfør. Jeg prøvesatt de "vanlige" setene på WF E290 for en uke siden og det var helt forjævlig med 194. Selv 10 cm mindre synes å virke snaut. Setene er i tillegg tynne og ganske harde, noe som gjør det hele til en ganske guffen affære. Med sete ved nødutgang var det grei plass, men sittekomforten var så som så.

Jeg prøvesatt de "vanlige" setene på WF E290 for en uke siden og det var helt forjævlig med 194.

Jeg er 187

Ta det med ro, gutter. Dere kommer til å krympe med alderen.... :stir
-Bare vent til dama som sitter på passkontoret måler dere neste gang dere skal fornye passet.

Scooter01

-Bare vent til dama som sitter på passkontoret måler dere neste gang dere skal fornye passet.
Scooter01
Hakket verre er det når hun erklærer at hårfargen er gråsprengt.

Håret ja... Ikke bare har dét toget gått allerede, stasjonen er lagt ned og sporet fjernet.
Problemet er at krympingen kommer i nakken og ryggen, ikke i beina! Så sorry, økonomer, jeg får ikke plass!

Back