Psykologitest

nordic1

DC10 Simulator
Hei

Et lite spørsmål om psykologitester for å bli ansatt i flyselskap.

Jeg fikk høre at bl.a Widerøe tester sine nye potensielle piloter med en slags psykologitest. Personen jeg hørte om fikk som svar, etter å ha gjort testen, at de (Widerøe) ikke ville se han som søker igjen.
Jeg lurer på hva galt man skal ha gjort for å få dette svaret? Eller er det bare et standard svar?

Hva eller hvem er det man vil luke ut med disse testene? Hvor pålitelig kan de være i en slik fase?

Noen som vet?

Jan

Skal du fly helikopter offshore, så er denne type test avgjørende. Der MÅ du bestå, og resultatet kan være avgjørende om du stiller likt med en annen.

Testene går ikke å trene på, men tester deg på hva du har inne. Det er "tappe-tester" og figurlikhet osv..

Så for de som vil bli piloter, kan det være veldig lurt å ta denne prøven FØR de bruker masse penger på utdanning :P

Jeg trodde kanskje de fleste skoler nettopp tester dette før de i det hele tatt tar eleven inn?
Det er i såfall tilfelle hos North European Institute of Aviation som jeg har søkt hos.
Dessuten fikk jeg en slik psykologitest på sesjon, men den er kanskje litt annerledes? Man må uansett ha over karakteren 5 på den testen for å komme inn på befalskolen.

Back