Prøver meg med noen spotterbilder

Martin

Moderator
Medlem
Prøver meg med noen spotterbilder

Ble en tur til vollen i dag, sammen med Speedbird, Tripple-Seven og en engangsgrill. I tillegg kom Airbus 330 kjørende etterhvert. Alt i alt, en hyggelig dag på vollen, i trivelig selskap.

Anyway: Mine første speilrefleksspottebilder her på scanair. Fyr gjerne løs med kritikk.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

LN-RRE

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Air Baltic kom med 757

7.jpg

Nyyyyydelig maskin.

En liten smakebit av bildene jeg tok, tatt med Nikon D40, og en Tamron 70-300mm-linse.. Håper det faller i smak :)

Re: Prøver meg med noen spotterbilder

Bra debut dette, Linsa tegner jo skarpt og fint den!:)

Etter selskapene og dømme tipper jeg 17:10 - 19:30 ! :nor

Fint detta!

Og jeg var der fra ca kl 20.. Reine vaktordningen detta. :lol:

Tja, jeg kjente faktisk igjen noen av flyene i din post, og tok selv bilder av noen av de du hadde tatt..

Kan du huske om du så en gjeng som stod rundt en blå Passat?

Air Baltic landet vel litt før sju, og vi var der enda en liten stund etter det..

Tja, jeg kjente faktisk igjen noen av flyene i din post, og tok selv bilder av noen av de du hadde tatt..

Kan du huske om du så en gjeng som stod rundt en blå Passat?

Air Baltic landet vel litt før sju, og vi var der enda en liten stund etter det..

Var ikke en sjel der da jeg kom dit. Jeg tok det første bildet ca kl 2010, så jeg kom vel dit et par minutter før det.

Når vi er inne på vaktordninger, kanskje en idé og skaffe seg slike "vaktbur" som Garden bruker på Slottet, så kunne man gravert inn Scanair.no brukernavnet på den? :colgate:

Synes du er flink! Det siste bildet var ikke i vater, men på et forum er det av mindre betydning. Skarpt var det også!

Synes du er flink! Det siste bildet var ikke i vater, men på et forum er det av mindre betydning. Skarpt var det også!

Hvis du syntes det siste bildet var skeivt, skulle du sett flere av de andre bildene jeg tok :p Crop-funksjonen er fin å ha, men ser jeg ikke var nøye nok på den ene.. Oppdaget det ikke før bildety var lastet opp

Takker også for hyggelige tilbakemeldinger :)

Nydelige bilder Martin :thumbup

Hvilket program brukte du til å behande bildene med? Det medfølgende PictureProject eller photoshop?

Crop'et du mye på disse bildene, eller hadde du klart å ta de samme bildene med et 55-200mm objektiv uten at de ble kornete i crop'ingen?

Nydelige bilder Martin :thumbup

Hvilket program brukte du til å behande bildene med? Det medfølgende PictureProject eller photoshop?

Crop'et du mye på disse bildene, eller hadde du klart å ta de samme bildene med et 55-200mm objektiv uten at de ble kornete i crop'ingen?

Bruker Photoshop..

Tror ikke det er noe problem med en 55-200 heller.. Har prøvd meg på samme sted med min egen 55-200mm, og det holder egentlig med 200..

Hvis du syntes det siste bildet var skeivt, skulle du sett flere av de andre bildene jeg tok :p .....

Fotografen har gjort et kompromiss mellom fly i vater og rullebane i vater - kunstnerisk frihet :thumbup Forøvrig mange fine bilder, ja!

Jeg skal innrømme at jeg sliter med å holde kameraet rett. Men så lenge man can crop'e, så ser jeg ikke på det som noe stort problem.. Så som sagt litt for sent at det ene fortsatt var litt skjevt..

Back