Prøver med en DO catering og drikketråd her istedet...

Re: Prøver med en DO catering og drikketråd her istedet...

Ja, hvorfor ikke ta rutefly istedetfor? :rolleyes::rolleyes:Skjerp deg!! På tide med en GT umiddelbart!

Done!

Du si meg, kan det charterflyet stikke innom KRS og hente meg, eller??

BF:colgate:

Kan ordne noe drikkegreier på kjipklasse jeg. Hvordan høres "Skjælstadmarsk spessial" årgang oktober09 ut ? Overværer selv prosessen,fra sukker og gjær til ferdig vare.Garantert å gi deg hår på brøstet å krøll på tissen. Serveres sammen med pølse i brød...... :colgate:
Dette kan godt kombineres med en god dunk maltøl som sendes rundt.Billig, bra å jævlig godt......kjip-klasse har aldri vært så spennende å fly før :D
Skjelstadmark-vare har jeg smakt en gang for mye - mye rart som kommer fra den bygda der altså!

Forøvrig støttes forslaget om å holde seg unna sånt tull som vanligvis lever i vannet..

Et fly som skal innom Norge må da ha med sjømat i menyen?! Hval i rå utgave er i alle fall meget godt. Men kanskje for provoserende for enkelte? Men man behøver jo ikke si noe. Ellers er gravet reinskjøtt utmerket...

Bouef Bourguignon bør ellers være et godt alternativ til middag. Med god potetmos er dette ypperlig. Er den skikkelig kokt og mør er det perfekt flymat. Og en kraftig og god øl kan være like godt som vin til denne.

Dessert er viktig. En skikkelig kraftig sjokoladesessert, gjerne kakeaktig bør være noe å tenke på. En liten klatt vaniljesaus og litt bringebær til en god sjokoladekake er ikke å forakte. Og noe selv pizza- og cola-generasjonen setter stor pris på.

Mht drikke i forskjellige arter: Mulig det er over grensen for harry - men det finnes jo en rekke "by-konjakker" rundt omkring, som er laget i veldig små opplag. Hadde det vært mulig å fått laget en spesiell DO-drikke i en eller annen utgave, enten vin, whisky eller konjakk... Alle deltakerne kunne da kjøpe en eller flere av disse flaskene etterpå.

Jeg skjønner heller ikke motstanden mot sjømat... Hvalcarpaccio er jo fantastisk og burde jo også være passe eksotisk for the Americans.

Husk at det også bør være metallbestikk og skikkelige glass!

Nå gjør du det veldig enkelt for oss. Noe sier meg at du har gode kunnskaper og vi tar utfordringen med å finne spesielle ting til en veldig spesiell tur ;)

Tja, hvor stor utfordring ønsker du ? Uten å skryte, så har jeg litt peiling ja. Har vel selv ca 250 ulike single malts.

Utfordingen din kan da være å skaffe Port Ellen som representant fra Islay, Brora som representant for Highland, og Rosebank som representant for Lowland. Om du skaffer disse, kan vi godt ta en diskusjon on hvilke utgaver du event bør og ikke bør anskaffe :-)
( Til orientering stengte Port Ellen og Brora i 1982 og Rosebank i 1992)

Utfordingen din kan da være å skaffe Port Ellen som representant fra Islay, Brora som representant for Highland, og Rosebank som representant for Lowland.

Port Ellen er stort sett OK å få tak i enten wed Whicky World på Heathrow, eller The Whisky Exchange nede ved Haymarket i London. Alternativt har jeg hatt flaks med å få tak i det i Glasgow et par steder.

Det er også mulig å få tak i Port Ellen i et skap på stuen min. For å bevise det går jeg nå dit og gjør det. Ha en bedre aften! :colgate:

Hvor la jeg den Cola-flasken nå?

-A

Biff slår aldri feil for min del.. Rødvin passer visstnok fint til det, uten at jeg har noe mer peiling på hva slags. Også en GT før og etter maten, takk ;)

Du har vel allerede lovet et sted (her eller på FT?) at maten skulle overgå alt man har sett ombord i et fly tidligere. Jeg forventer da at det overgår måltidet jeg fikk på C-klasse på CO39 (;))

Spøk til revolver: Jeg antar og håper at maten "bak" også blir noe bedre enn det som vanligvis serveres i de setene?

Dette her må jeg si meg enig med Martin i, selv om oss der bak kanskje reiser rimeligere så synes jeg også vi bør få samme måltid, jeg synes dette er en god sjanse for oss der bak og også kunne få smaken av luksus å ikke kun de der fremme.

Interessant whisky-diskusjon, men hvis brorparten av amerikanerne vil ha cola (kanskje sågar blande whisky med cola - Gud forby!!!) så slår "perler for svin"-problematikken inn. Tipper at flertallet ikke aner forskjell på Islay og Higland... ;.)

Mulig noen hadde satt enda mer pris på den der til venstre her..

Last edited:

060806.gif

Whisky meg her og whisky meg der!

Hadde det ikke vært bedre å få tak i en god XO cognac. Martell XO er jo det beste av det beste! Hadde vært konge det!!

BF:cool2

Stå Tommy å fare for å bli saksøkt dersom det serveres hvalkjøtt og rakfisk til frokost? Sistnevnte er veldig bra i en lefserull, og kan serveres som håndmat når det måtte passe.

Den Pondusstripa er KLASSISK!!

Whisky meg her og whisky meg der!

Hadde det ikke vært bedre å få tak i en god XO cognac. Martell XO er jo det beste av det beste! Hadde vært konge det!!

Cognac blir det selvsagt, selv drakk jeg mye Cognac paa 90 tallet og har en rimelig heftig samling fortsatt, men det gaar nok mest i Whiskey her i gaarden naa for tiden.

MEN en ting kan jeg love deg. Martell blir det IKKE. Alt for kjedelig

Den Pondusstripa er KLASSISK!!

Cognac blir det selvsagt, selv drakk jeg mye Cognac paa 90 tallet og har en rimelig heftig samling fortsatt, men det gaar nok mest i Whiskey her i gaarden naa for tiden.

MEN en ting kan jeg love deg. Martell blir det IKKE. Alt for kjedelig

Ja, nå har du bevist det en gang for alle Tommy! Du HAR dårlig smak hva gjelder drikkevarer! Skulle nesten tro du var MU supporter!:drunk:

Ja, nå har du bevist det en gang for alle Tommy! Du HAR dårlig smak hva gjelder drikkevarer! Skulle nesten tro du var MU supporter!:drunk:

Det at XO er det beste man faar, forteller hvor lite du vet om Cognac.

Naar det gjelder Martell, er det et kurant merke, men det finnes saa mye annet snadder aa velge imellom. Martell Cordon Bleu er min favoritt Martell i XO prisklassen. Maa det absolutt vaere en XO er Martell sin elendig i forhold til mange andre XO du faar kjoept paa polet. Toer jeg foreslaa Otard XO f.eks?

I skapet mitt finner du bl.a. en Louis XIII og en Hennessy Paradis. DA snakker vi floetepus, kamerat.

Men naa drikkes det helt andre ting i huset her for tiden. Single Malt er hva jeg liker best av ublandet brennevin. Men Cognag sier jeg selvsagt aldri nei til.

Back