Problemer med partner til flyvedligehold

  • Thread starter Thread starter Jan
  • Start date Start date

Jan

ScanFlyer Gold
Det kriseramte lavprisflyselskab Sterling er raget uklar med den virksomhed, der står for vedligeholdelsen af selskabets fly. Beskyldningerne fyger gennem luften. Finder parterne ikke en løsning senest fredag, kan Sterling ikke vedligeholde flyflåden

http://www.business.dk/article/20081001/transport/710010040/

Enten er det Naviair, eller bakkeselskabet eller
catering leverandør der er problemer med, nu altså
firmaet der vedligeholder deres fly :72:
 
Dette vil ingen ende ta, et selskap i dyp krise. Krangling med underleverandører er et typisk tegn på desperasjon.
 
Oj, oj. Detta er ikke bra. Blir spennende å se hva resulatet blir.

Tror ikke STS er inni bildet for å overta hvertfall, selvom vi bridga maersk flya over til Sterling for 2 - 3 år siden.
 
Sterling oplyser at der ikke bliver problemer med LFV, men det er da kun "short-term" altså måske weekenden over, men mandag skal der vel ligge en aftale hvis de skal fortsætte flyvningen.....Hvis et NB fly holdermed en teknisk fejl fredag, og der ikke er
en ny aftale, så flyver flyet vel ingen steder...
Man kan vel sige at dette viser udliciteringens grumme ansigt
hilsen
ole
 
"Striden drejer sig dels om ordlydende af den nye kontrakt, dels om en række regninger, som Sterling ifølge EAMS ikke har betalt gennem de seneste måneder."

aida.... Legger også merke til at Sterling har fått samme "merkelapp" som SAS - "kriseramte"
 
Fra spotters.dk hvor jeg har skrevet et indlæg var der dette svar
Nu er min far tilfældigvis i EAMS (Essential Aircraft Maintinance Service), og det forholder sig sådan at Sterling har fået 48 timer pr. natten imellem d. 30/9 og den 1/10 til at underskrive en ny vedligeholdelses aftale, ellers er der ingen til af EAMS's personale der skriver i flyenes tech-log's.

De 48 timer udløber i nat - så pr kl.24 er der ingen Sterling fly der kan skrives af - ihvertfald ikke af EAMS mekanikere - Andre flymekanikere kan gøre det samme arbejde, men det kræver godkendelse af myndighederne, og hvorvidt Sterling er istand til at skaffe det inden imorgen tidlig ved de vidst kun selv.

En meget spændende situation - især fordi jeg skal flyve med Sterling på Tirsdag!

Hilsen
ole
 
Rejsende, der har købt billet til et Sterlingfly i de kommende dage, bliver ikke berørt at striden mellem flyvedligeholdelsesfirmaet EAMS og det kriseramte lavprisselskab Sterling.

Så Sterling har tilsynladende en gyldig kontrakt med en andet
godkendt flyvedligeholdelsesfirma.

SK, Jettime, eller Priority

http://www.business.dk/article/20081002/transport/710020003/
 
Last edited:
"Kanselleringen av hjemtur-flyet resultertei at han måptte få flyttet viktige møter på jobben."

Gud så agurk!!!!
 
Linjesjekker kan man vel få utført uten at det kreves annet enn at mekanikeren har A&P lisens .. men dukker det opp større snags er de vel pult - for å bruke et folkelig uttrykk .. :69:
 
Ikke at jeg liker å være stygg og sarkastisk, ikke min stil, har vært glad i Sterling siden min første tur til LPA des '68.

MEN jeg er glad at de kansellerte LGW flygingen min i februar og samme dag refunderte min kredittkort........God service det da...:DEN
 
Der var du heldig, du.......idg får et tilgode bevis, som kan bruges til senere flyvninger...
hvorfor ???? jo for NB har brugt dine penge
Hilsen
Ole
 
Linjesjekker kan man vel få utført uten at det kreves annet enn at mekanikeren har A&P lisens ..

A&P er vel bare amerikanerne som har. En Part-66 godkjenning heter det vel her i Norge.

Men i tillegg til den, kreves det at en Part-145 organisasjon står bak...så en tekniker kan ikke gjøre dette uten at han har en organisasjon som støtter opp.
 
Jaja .. jeg mente ikke 'selvstendig næringsdrivende' .. men det er jo ikke uvanlig at man har 'on call'-avtaler med diverse forskjellige firmaer på utestasjoner ..
 
La merke til at det sto et sterling fly utenfor sas hangaren i ettermiddag da jeg landet....
vet ikke om det er vanlig kanskje, men....
 
Under bussturen i ettermiddag ifm jubileumsseminaret til NSFF så stod det fortsatt en Sterlingmaskin utenfor hangaren...
 
Back
Top