Problemer med bestilling fra wideroe.no

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
Etter bestilling og bekreftelse på mail fra wideroe.no får jeg enda en mail fra internetbooking@wias.no:
"Din bestilling er dessverre kansellert på grunn av at det selskap du har bestilt reise på har kansellert de bilaterale avtalene med Widerøe.
Vi anbefaler at du bestiller direkte på dette selskapets nettside. Ditt kredittkort er ikke belastet av oss.
I forbindelse med bestillingen vil du motta en automatisk bekreftelse på bestillingen. Denne kan du se bort ifra."

Skulle bruke 3 forskjellige flyselskaper på flighten så jeg aner ikke hva de egentlig mener eller hva som har skjedd. Flighten er også fremdeles synlig på checkmytrip.com.

De mener nok at bestillingen er kansellert fordi et av selskapene i kombinasjonen ikke ville la Widerøe selge billetten. Skjedde det samme meg meg en gang tidligere. Billetten vil uansett være synlig på checkmytrip i noen dager. Hvilke selskaper er det snakk om?

Ta kontakt med dem på chat eller pr. mail hvis du vil ha bekreftet så får du nok kjapt svar.

Ja, det er litt dumt at man får en bekreftelse, setter i gang med å booke evt. hotell o.l. og så får den beskjeden i trynet.

Har vært i lignende situasjon selv. Bestilte billetter med Frontier hos WIAS og fikk bekreftelse og alt så normalt ut. Dukket etter en stund opp en e-post (som havnet i spam-mappen) hvor det stod at de ikke hadde avtale med Frontier og dermed ikke kunne utstede billetter.

Synes det er noe merkelig at man får opp alternativer som ikke er mulig å billettere. Hadde heldigvis ikke ordnet hotell eller noe slikt da jeg fant ut av dette, så ingen skade skjedd :)

Enden på visa var at jeg booket billettene direkte på nettsidene til Frontier.

Ingen av de 3 flyselskapene klarer gi meg samme reiste og den er også for komplisert for andre søkemaskiner.

Heldigvis hadde jeg ikke bestilt ferdig neste flystrekning (Ja, det er begrensninger selv for wideroe.no) og hotell. Hadde problemer med siten til det fjerde flyselskapet jeg skulle reise med.

Ser ut til at jeg må droppe planene for den turen i år.

Var borti dette bare for et par uker siden, der broren min prøvde å booke en t/r Stavanger - Frankfurt - Malta. Helt standard rute, med LH hele veien på utreise og en kombinasjon av Air Malta, LH og SAS (returen var via Oslo i tillegg) tilbake. Etter at han hadde bestilt fikk han også en slik e-post. Å booke eksakt samme rute på LH sine sider gikk fint (liten prisøkning på noen få hundrelapper, men dog), så imho har Widerøe en jobb å gjøre der med å enten fikse feilen eller å fjerne alternativer fra resultatlisten hvis man uansett ikke har mulighet til å booke via dem.

Hei. Dette er en utfordring som vi jobber kontinuerlig med, og det er som å skyte på et bevegelig mål, ved at avtalene mellom de ulike selskap er under konstant endring nå om dagen. Når vi kommer opp i slike situasjoner, blir slike selskap utelukket for at ikke dette skal skje igjen. MEN, søketjenestene er ikke helt vanntette, og det hender faktisk at selskaper som skal være utelukket kommer opp som forslag.
Robert, ta direkte kontakt på Mail eller chat på Widerøe.no, så kan vi sjekke om alternativ kan finnes!

Takk, men alternativene jeg får opp hos dere og andre gjør en allerede vel dyr reise enda dyrere og flytidene passer også dårligere. Det var bra jeg ikke hadde kommet lengere med resten av bookingen for hoteller og flighter videre for da hadde det blitt dyrt.

5 måneder før reisen var visst altfor sent å starte booking, skal prøve å være tidligere ute neste år.

BTW, dere viser fremdeles flighter med flyselskapet som skal være utelukket.

Takk, men alternativene jeg får opp hos dere og andre gjør en allerede vel dyr reise enda dyrere og flytidene passer også dårligere. Det var bra jeg ikke hadde kommet lengere med resten av bookingen for hoteller og flighter videre for da hadde det blitt dyrt.

5 måneder før reisen var visst altfor sent å starte booking, skal prøve å være tidligere ute neste år.

BTW, dere viser fremdeles flighter med flyselskapet som skal være utelukket.

Har du forsøkt å bokke via expedias engelske elle amerikanske sider? Mulig de kan klare å utstede billetten.

expedia.no fant ingenting på strekningen, expedia.com skulle ha 6000 mere så dette blir altfor dyrt. Hadde antagelig vært billigere med jorden rundt.

Back