• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Problemer i koe for NW & DL

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Northwest shares fell more than 50% on Tuesday on fears that the company would file for Chapter 11 bankruptcy protection before the end of the week.

http://www.usatoday.com/travel/news/2005-09-13-northwest-financing_x.htm?POE=TRVISVA

Ch. 11 maa vaere naer forestaaende....
 
Re: Problemer i koe for NW

Går både NW og Delta i Chapter 11?
 
Re: Problemer i koe for NW

Delta's aksjer fikk ny bunnotering tirsdag ($0.78), og det er snakk om at begge selskaper gaar Ch. 11 idag ... Stay tuned!
 
Re: Problemer i koe for NW

.. og da har DL filet for Chapter 11 ...

http://money.cnn.com/2005/09/14/news/fortune500/delta/index.htm?cnn=yes
 
Og NW
http://biz.yahoo.com/prnews/050914/cgw060.html?.v=19
4 flighter med NW i løpet av de neste 5 dagene:sarc
 
Da har både SkyTeam og Star Alliance to selskaper i Chapter 11...:wow:
 
Ojda, godt SkyTeam fremdeles har Continental på beina. Delta var ikke akkurat noen bombe, men NWA overrasket meg litt mer. Hadde nesten trodd at NWA ogCO gikk klar av Ch. 11.

Men det ble spekulert i om NWA har fått regnskapene til å se litt verre ut slik at de kan gå i Ch.11 for å kunne bli kvitt endel kostbare avtaler. Litt som en motsatt Enron med andre ord. ;)
 
Så akkurat et interessant innslag på CNN om den aktuelle situasjonen. Det blir sagt at mer enn halvparten av alle flysetene i USA nå flyr under beskyttelse av Chapter 11... En del av innslaget var et veldig godt intervju med Richard Branson, som naturlig nok var litt oppgitt over at Ch. 11 på mange måter er med og opprettholder forretningspraksiser som ikke fungerer. Han hadde helst sett at en konkurs er en konkurs, og ikke en måte å bli kvitt kreditorer og andre forpliktelser og kunne mer eller mindre fortsette som før.
 
Ja, Sir Richard trenger en aapning for Virgin America ....
Det som skal bli interessant, er aa se hvordan dette paavirker streiken til NWA's AMFA-medlemmer. Disse er visst naa i prinsippet uten jobb, men har visst fortsatt mulighet til aa gaa tilbake til arbeid hvis de oensker det. AMFA har dessverre 'fucked up' mange, mange menneskeskjebner ....
 
Back
Top