Problemer i Haugesund?

Vede

ScanFlyer Dusty
Medlem
Er det snøproblemer på Haugesund lufthavn Karmøy nå? Ryanair 2254 er på vei til SVG.

Ser ut som det er lett snøvær der. hvertfall:
ENHD 081450Z 31004KT 270V340 5000 -SN BKN005 M01/M02 Q0991

SWEN0302 ENHD 02081616
(SNOWTAM 0302 A) ENHD
B) 02081616 C) 14
F) 1/1/1 H) 5/5/5
N) NO
R) NO
T) F/100/100/100/PCT.
SLIPPERY THRESHOLDS.)

Ikke noe særlig å nevne på SNOWTAM heller. De har kontroll på banen iallefall.

Siden Norport hadde handling på Ryanair flyet fikk jeg vite at HAU var stengt. Regner med at det må være pga. snø? Kanskje de hadde lite holdingfuel?

Det er kun rullebane 14 som har ILS på HAU, 32 er VOR eller NDB-approach. Og med BKN i 500 fot, kan det ha noe med saken å gjøre. Selv om 4 knops tailwind burde gå. Men jeg fikk så lite om forholdene at jeg ikke kan kommentere hvorfor ting ble som de ble.

Siden Norport hadde handling på Ryanair flyet fikk jeg vite at HAU var stengt. Regner med at det må være pga. snø? Kanskje de hadde lite holdingfuel?

FR flyr vel med ganske lite ekstra fuel utenom det som er pålagt. Men hadde nesten trodd at de heller hadde flydd til BGO da det er nærmere...

FR flyr vel med ganske lite ekstra fuel utenom det som er pålagt. Men hadde nesten trodd at de heller hadde flydd til BGO da det er nærmere...

SVG er nok litt nærmere en BGO, men tror ikke det har allverdens å si. Ved tidligere anledninger har de divertert til både SVG og BGO.

From - To Initial Distance Time
SVG - HAU 58 km 0:05
BGO - HAU 106 km 0:09

Kilde:
Great Circle Mapper

Det er vel kortere til Sola ja...

Jeg var på jobb i dag da denne fuglen kom innom! Det landet med 152 pax som ble sendt nordover til Haugesund med buss!

Etter det jeg fikk med meg gikk flyet tomt videre til Haugesund og plukket opp passasjerene som skulle til London i dag. Syns jeg hørte noe om at flyet var for tungt for å lande i Haugesund tatt i betraktning rullebane forholdene, men kan ikke bekrefte sistnevnte 100%

Back