Problemer hos EB med etterregistrering - nå igjen!

Re: Problemer hos EB med etterregistrering - nå igjen!

Nå er det min tur med en LH booking som ikke vil etterregistreres.

Mest all sannsynlighet grunnet en Ø i etternavn som i EB er registrert som OE, mens den i billetten er registrert som O. Jeg booket ikke selv disse billettene og da ble det O. Uansett burde det ikke for andre gang komme tilbakemelding om "ticketed name not found" når jeg pongeterer forskjellen mellom "O" og "OE" i første henvendelse. Det morsomme er at den ene LH-flighten som ble utført av BMI ble registrert umiddelbart.

Denne gangen sendte jeg et noe sinna svar med cc til cr@sas.no, så får vi se om det hjelper.

Jeg snakket med EB på telefonen idag, og de sa at de ikke kunne gjøre noe, det er bare å prøve om igjen og om igjen, og forklare best mulig. Jeg synes det er merkelig at LH mener at jeg ikke har vært på 5 flighter når jeg vedlegger boardingpassene som jeg har scannet, i mailen. Antar at for meg er det også problemet med Ø, OE /O. De som sitter og ordner med dette, sitter enten i Stockholm eller Tallin, men de kan ikke tilføre noen poeng så lenge som LH ikke godkjenner det.

Pussig nok kom poengene en time etter at jeg skrev her at jeg ga opp :)

Da kom plutselig UA-poengene fra i sommer også. Der sendte jeg inn manuell etterregistrering helt i starten av September. Men nå kom de i det minste, så det er bra.

Da nærmer man seg fornyet EBG med bare "2 kvalifiserte flyvninger".

Og merkelig nok en solskinnshistorie
Skulle etterregistrere noen reiser på Jr. sitt EBB kort, og hadde ikke engang login/passord på dette kortet.
Etter å ha phsyket meg opp noen dager (ble jo litt motløs av denne og andre tråder) fylte jeg kaffekoppen med blå kapsel og ringer 05400 , er innstillt på å høre heismusikk hele formiddagen, men guess, på under 30 sekunder etter å ha tastet EBB nummeret har jeg en hyggelig Bergenser (!) på tråden, han opplyser om email adressen kortet var registrert på og sende nytt engangspassord. TAKK
Logger så inn på EBB konto'n og registrere alle flightene , ikke noe problem..

Så kan de gå.... :)

Jeg har også prøvd å etterregistrere ved bruk av elektroniske skjema som er under sidene til eurobonus når man er logget inn. I feltet med fornavn får man ikke skrevet sitt dobbeltnavn med mellomrom mellom! Da får man feilmelding...superkjekkt:) Textboksen godtar altså ikke space.

Så har sendt inn manuelt skjema pr e-post, noe håp i det heletatt med det?

Jeg har også prøvd å etterregistrere ved bruk av elektroniske skjema som er under sidene til eurobonus når man er logget inn. I feltet med fornavn får man ikke skrevet sitt dobbeltnavn med mellomrom mellom! Da får man feilmelding...superkjekkt:) Textboksen godtar altså ikke space.

Så har sendt inn manuelt skjema pr e-post, noe håp i det heletatt med det?

Helt utrolig. Har selv dobbeltnavn som ikke lar seg registrere. Bruker jeg bare ett navn blir det selvsagt også feilmedling, da navn på billett ikke er det sammes om EB profil.:headbang:headbang
Vurdere en heftig klage, skal jo ikke være nødt til å sende inn manuelt skjema som kan ta opp til 8 - 10 uker.

Helt utrolig. Har selv dobbeltnavn som ikke lar seg registrere. Bruker jeg bare ett navn blir det selvsagt også feilmedling, da navn på billett ikke er det sammes om EB profil.:headbang:headbang
Vurdere en heftig klage, skal jo ikke være nødt til å sende inn manuelt skjema som kan ta opp til 8 - 10 uker.

Jeg må bruke dobbeltnavnet siden det er i passet, samt at det skal matche EB profilen.

Dette må jo kunne ordnes enkelt, av sas-it eller hvem som lager greien hos sas. Sas sin side er uansett håpløs på det meste.

Var i kontakt med sas via e-post, fikk 2 svar. Etter det ble det stille, kvinnen som svarte tror jeg ikke skjønnte problemet.

Så får se om poengene blir registrert manuelt på e-posten som er oppgitt....

Hva er faktisk behandlingstid på manuel etterregistrering via ebretro-mailen? Det står "opptil 10 uker" i autorespons-mailen, men hvilke erfaringer har dere?

Honnør til SK, endelig funker det til MP...

Turen til AMS på lørdag var på MP kontoen to dager etter... Meget bra...

De greide å få UA*G på boardingpasset på vei ut, aldri før. Hjem kom bare UA*B opp...:lol:

Hva er faktisk behandlingstid på manuel etterregistrering via ebretro-mailen? Det står "opptil 10 uker" i autorespons-mailen, men hvilke erfaringer har dere?

Når jeg skulle etterregistrere mine flighter med Air China, tok det 8 mnd.

Når jeg skulle etterregistrere mine flighter med Air China, tok det 8 mnd.

Ser poengene mine fra Asiana har sneket seg inn uten at jeg har merket det i løpet av høsten :) Basert på loggen av mail fra Eurobonus ser det ut som det tok ca. 5 mnd. Edit: Dvs. fra reisetidspunkt. Tok ca. 3 mnd. fra registreringstidspunkt.

Last edited:
Back