• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Problemer hos Boeing

Sakset fra dagens FlightGlobal :

Machinists’ strike to continue as union rejects Boeing’s new contract proposal

Thu, 24 Oct 2024 03:16:00 GMT

Boeing’s largest labour union has rejected again a revised contract proposal that promised a larger wage increase over a four-year period.
 
Det som fascinerer meg med Boeing, i det som effektivt sett er et duopol med ventelister på haugevis av år, er at de klarer å gjøre det så crap. Tipper de kan godta lønnskravene til de streikende og velte hele prisen over på de som skal kjøpe fly fremover. For hvor skal man ellers gå? Airbus og den evig lange ventelisten det selskapet har?
 
Podcasten Odd Lots med en episode om Boeing.

https://podcasts.apple.com/no/podca...t-is-boeing/id1056200096?i=1000674415618&l=nb

Shares of Boeing, America's biggest aerospace manufacturer, have plummeted 40% so far this year. The company is facing a string of challenges, including fatal crashes of its 737 Max jet, a door blowing off another 737 aircraft, striking workers, and difficulties ramping up production. That's opened up some pretty existential questions for the company — including whether this former national champion will even survive for much longer. In the meantime, Boeing executives are trying to turn things around by raising additional capital and slashing the workforce to bring down costs. But will it work? In this episode, we speak with aerospace veteran Richard Aboulafia, a managing director at AeroDynamic Advisory, about the ongoing mess that is Boeing.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Last edited:
Kan Boeing gå konkurs om denne streiken fortsetter?
Akkurat som Kodak, to big to fail..... Men Kodak solgte et utdatert produkt (unntatt til spesielt interesserte) mens Boeing enda ikke har blitt utkonkurrert av kineserne.
 
Sakset fra FlightGlobal i dag :

Manufacturing issue prompts FAA to propose 787 stabiliser inspections

Thu, 21 Nov 2024 18:46:00 GMT

The Federal Aviation Administration intends to require airlines to inspect horizontal stabiliser hardware on Boeing 787s due to components possibly being assembled incorrectly by the company during manufacturing.
 
Back
Top