Woke er et problem når de presser en agenda i ansettelser som kun skal passe inn i deres egen. Du kan ikke presse gjennom ansettelser i en airline(UA) som utelater den største søkergruppe pga deres hudfarge, kjønn eller legning. De vil heller ha folk uten erfaring og interesse enn en med de om han ikke passer i båsen. Da går det ikke bra over tid, og vi ser det i United i dag. Jeg vet lite om Boeing, men ikke overrasket om det er et problem. For det blir det om du ikke ansetter den beste for jobben, uansett hvem de er.
Jeg kjenner ikke til UA (men vi har en fra Ledelsen i Chicago her

) Derimot kjenner jeg veldig godt til Boeing og der er det ingen annen agenda enn å finne nok ansatte med kvalifikasjoner, vi har ingen reel arbeidsledighet, det er er langt flere jobber enn jobbsøkere i de stillingene Boeing trenger ! (Dog kan en vel si at det er nok hvite menn med styreambisjoner uten kunnskap i dagens styre !!)
WOKE og innkvotering av minoriteter er sikkert fint og bra i flere tilfeller, men når man ansetter folk i flybransjen (og andre bransjer der liv, helse og sikkerhet er viktig) uten de riktige kvalikasjoner og erfaringer men istedenfor basert på som Midtblinken beskriver på kjønn, etnisitet, religion og idelogi så vil dette medføre til alvorlige problemer inkl ulykker med tap av liv og helse.
Det er det som John Barnett og andre nå begynner å fortelle om at nå skjer i flybransjen (fra topp til bunn) i USA.
Og når man kobler dårlig/ ingen kunnskaper (inkl generelt basiskunnskaper), ikke relevant personlige egenskaper og samfunns krav med dårlig opptrening, rutiner (som ikke blir avdekket nå pga ansattes kunnskaper) og selskapenes profittjag så skjer slik hendelser og ulykker vi nå ser i stadig større omfang i USA og/ eller med Boeing fly.
Det er faktisk helt motsatt av det du skriver, på meg virker det som du skriver med Norske øyne og Norske fakta. Først og fremst som nevnt over, det er ingen arbeidsledighet i de stillingene Boeing ansatter og forsøker å finne arbeidskraft.
Her i USA er det absolutt ingen innkvotering, vi har regler og regelverk som ALLE store bedrifter må følge - DEI som står for Division, Equality, Inclusion - her i kveld sitter jeg igjen med kurs i blant annet DEI som jeg må før jeg starte mitt neste prosjekt for et av de største Livsforsikrings Selskapene i USA. Dette er rutine for meg og jeg begynner å bli en ekspert i dette fordi alle firmaene jeg jobber med (også mitt eget firma) krever dette, og de krever at vi består sertfiseringene.
Både hos Amazon (AWS) og Facebook måtte vi sertifiseres før vi fikk adgang til å bruke MacBooken vi fikk utlevert. Og alle disse videoene starter med hva det koster firmaet om disse reglene brytes -dette er absolutt ikke WOKE, det hva Business (den delen som tjener store penger) forholder seg til.
Dette gjelder Boeing også, uten å gå i detaljer, er ingen av de nye Boeing ansatte min kone Coacher hver uke innkvotert, for å gi deg en liten tanke vekker, våren 2022 valgte Boeing å stenge et av sine store kontorer (hovedsak design) i utlandet, Boeing gav ALLE ansatte tilbud om å flytte til USA - i hovedsak hit i Seattle, og omtrent alle menn i vernepliktig alder tok tilbudet med glede. Hver eneste familie koster Boeing USD 75.000 - 85.000 for å skaffe Green Card (ja det kan kjøpes via et firma jeg ikke kan nevne, men som også er en av mine klienter!).
Boeing har absolutt ikke noe kvoterings problem - det er absurd og en veldig unyttig avsporing av debatten (De som skriker WOKE høyest her, skriker like høyt i mot støtte til Ukraina - en tanke !)
Ja flertallet av nyansatte min kone for tiden jobber med kommer fra India, ingen minoritet her og den utdannelsen og kunnskapen de har passer absolutt ikke inn i din beskrivelse ! Om du fjernet: Hunder, Excel og Indere fra AWS vil du bli sjokkert over hva du mistet av applikasjoner, systemer, web sider du er avhengig av til daglig :angry:
Og nå til avslutting - kommer det en 777-9 lavt innover huset vårt, Boeing versjonen av Elg i Solnedgang! Nyyyydelig (og det står ennå 777-X under buken)