Proactive Upgrade LHR-BOS

LN-AND

ScanFlyer Blue
Jeg og kona reiser med BA fra OSL til BOS via LHR i april. Retur i mai.
Sjekket mulighetene for å oppgradere LHR-BOS leg hos BA Customer Service, men det var ikke mulig da vi måtte oppgradere hele veien fra OSL.
Nå ser jeg at det er muligheter for å oppgradere på Heathrow med en proactive upgrade.

Noen som kjenner til mulighetene for dette og hva priser en kan forvente?
Helst ville jeg oppgradert fra WT til CW, men regner med at vi bare får til WT til WT+, noe som jeg hadde vært fornøyd med på denne turen.

En del poster på flyertalk snakker om priser fra 150-300£.

Last edited by a moderator:
Rett i underkant av 1500 kroner skal det koste fra WT til WT+, i følge noen lapper som henger på automatene på OSL.

Av erfaring kostet det omtrent det samme fra USA til LHR.

Åssen funker dette ? er det noe av det samme som Option town har for SAS ?

Jeg tenker å ha fastplass biletter nestegang jeg skal over dammen og det hadde vært greit å få oppgradert til WT+, economy extra eller tilsvarende produkt. Har ikke bestemt flyselskap ennå

Slik jeg forstår det, så gjør man en forespørsel på flyplassen før avgang. I dette tilfellet i upgrade skranken i Terminal 5. Da kan man få gode priser på oppgradering så sant det er ledige seter. Prisene på oppgradering fra OSL-LHR-BOS var helt uaktuelt. 8000 en-vei for oppgradering til WT+ var ihvertfall bare å glemme.
Vil tro at mulighet og pris er avhengig av hvilken status en har i BA's Executive Club.

Åssen funker dette ? er det noe av det samme som Option town har for SAS ?

Ikke helt. Hos optiontown forstår jeg det sånn at man legger en request, gjerne flere måneder i forveien. Hos BA spør man i skranken ca. rett før avgang.

Slik jeg forstår det, så gjør man en forespørsel på flyplassen før avgang. I dette tilfellet i upgrade skranken i Terminal 5. Da kan man få gode priser på oppgradering så sant det er ledige seter. Prisene på oppgradering fra OSL-LHR-BOS var helt uaktuelt. 8000 en-vei for oppgradering til WT+ var ihvertfall bare å glemme.
Vil tro at mulighet og pris er avhengig av hvilken status en har i BA's Executive Club.

Den prisen på 8000, er nok det som er prisforskjellen mellom din billett, og billigste WT+-billett på de samme avgangene, pluss evt. endringsgebyr etc. BA har som sagt også et slags "tilbud", på oppgadering fra WT til WT+, til en "fastpris" på ca. 1500 NOK, som kan fåes ved henvendelse i skranke før avgang. Dette kan også gjøres på OSL - i hvertfall i følge lappene som henger på automatene der.

Den prisen på 8000, er nok det som er prisforskjellen mellom din billett, og billigste WT+-billett på de samme avgangene, pluss evt. endringsgebyr etc. BA har som sagt også et slags "tilbud", på oppgadering fra WT til WT+, til en "fastpris" på ca. 1500 NOK, som kan fåes ved henvendelse i skranke før avgang. Dette kan også gjøres på OSL - i hvertfall i følge lappene som henger på automatene der.

Det stemmer på en såkalt prikk. Prisen jeg fikk oppgitt var prisforskjellen + endringsgebyr. Da satser vi på upgrade på OSL eller LHR.

NB! Det spiller også en rolle om når man oppgraderer ifht. points/miles. Jeg tror man ikke får flere points/miles dersom man oppgraderer etter innsjekk/ved gate.

Sjekk også på Manage My Booking (ba.com) om det er noe oppgraderingstilbud der ;)

NB! Det spiller også en rolle om når man oppgraderer ifht. points/miles. Jeg tror man ikke får flere points/miles dersom man oppgraderer etter innsjekk/ved gate.

LN-FHU og jeg spurte om dette ved innsjekk i IAH for et drøyt år siden, og damen sa at man fortsatt fikk for WT. I ettertid mener jeg å ha lest på Flyertalk at det har blitt endret.

Hei. Tar opp denne tråden igjen. Jeg får ikke oppgradert gjennom MMB på ba.com, og prisen på oppgradering hos BA customer service var latterlig. Dermed er alternativet å oppgradere på Gardermoen eller på Heathrow. Jeg tenker å prøve på OSL. Hvordan fungerer dette da? Ber man om oppgradering i billettskranken før innsjekk, på automaten, eller i innsjekkingsskranken?

Noen som har kjennskap til dette?

Hei. Tar opp denne tråden igjen. Jeg får ikke oppgradert gjennom MMB på ba.com, og prisen på oppgradering hos BA customer service var latterlig. Dermed er alternativet å oppgradere på Gardermoen eller på Heathrow. Jeg tenker å prøve på OSL. Hvordan fungerer dette da? Ber man om oppgradering i billettskranken før innsjekk, på automaten, eller i innsjekkingsskranken?

Prisen kan være "hinsides" rett og slett fordi det er fullt på flyet.

Det står, som Martin har nevnt, oppslag på OSL ved automat/innsjekk så bare se hva som står der, med mindre du får et svar her.

Om ikke jeg husker helt feil, så nevner oppslaget på automatene at man skal kontakte personalet.

At prisen er hinsides, kan også skyldes at du får vite prisforskjellen på din billett og billigste i WT+, som kan være forholdsvis stor. Prisen på ca. 1500 kroner er en slags "fastpris", og tilbys så vidt jeg har skjønt på selve avreisedagen, på flyplassen.

Hei. Da er jeg tilbake fra 3 uker i New England. Flott tur.

Litt info om BA sin Pro-Active upgrade.

Tok kontakt med personalet i billettskranken til BA på OSL for å høre om muligheten til å oppgradere fra World Traveller (WT) til World Traveller Plus (WTP). Hun sjekket og det var mulig å oppgradere for 1410 NOK pr pers. Dette gjaldt da kun LHR-BOS leg'et.

Hjem på BOS-LHR fikk vi beskjed om "no upgrades today". Dette var en natt til lørdag flyving og WT var helt smekkfullt. Muligens også WTP.

Etter min mening var det absolutt verdt å oppgradere for 1410NOK pr pers fra LHR-BOS. Bredere seter, mer benplass og mindre kabin (mindre støy).
Hjemturen i WT var terror, og skal unngås for all fremtid.

Tripreport kommer når jeg får litt tid.

Back