Privat A380

Re: Privat 380

Jaja, bare å begynne å spare da. Noen som vil spleise?

300 Millioner Pund = 30,4 Milliarder NOK. Deler den sumen på de 558 aktive medlemene på forume så blir det drøyt 60 000 per person:) Sett i perspektiv, en LETT oppgave:D
 
Re: Privat 380

hvis vi tenker på det slik :D men man får jo en fin Audi for de 60000.- :D
Audi e jo A380 i 1-20 skala:P
 
Re: Privat 380

Med kroppen full av kaffe har jeg og kalkulatoren kommet frem til 5,1 mill pr medlem. Men det er lett på bomme på nuller
 
Re: Privat 380

Tja, 30,4 mrd=30 400 000 000, deler man det på 558 forummedlemmer får ihvertfall jeg ca 54,5 millioner norske... Men jeg har bare drukket Cola enda, så er kanskje ikke helt skjerpet.. Nå blir riktignok prisen 3,04 mrd norske og ikke 30,4 og da blir det som intransfer sier nærmere 5,1 mill pr medlem..

BTW, at noen kunne tenke seg å bruke så mye penger som 3,04 mrd kroner på et fly er utenfor min fatteevne...
 
Last edited:
Re: Privat 380

300 mill pund, med kurs 10,13 blir 3 039 000 000 nok

Delt på 558 blir det 5 446 237 på hver enkelt.

Jeg blir ikke med på dette, bare for å nevne det :)
 
Last edited:
Re: Privat 380

Ikke for å være ufin... Men matematikk er kanskje ikke din sterke side?

Hehe.. Det skal ikke være litt tidlig om morningen;) Hadde en følelse av at 60 000 var litt lite, men stolte på at XP hadde kontroll på kalkisen, men kan ikke alltid ha rett:)
 
Syke greier

http://www.youtube.com/watch?v=_MhYkc1EuR4

The basic concept behind being rich is simple; fly first class, own your own private jet or maybe have your name painted on it. But Prince Alwaleed Bin Talal has taken it to the next level by pulling of this new feat. The Prince has recently acquired an Airbus A380 which costs $300 million and is spending another $200 million to customize it into something that will look more than just spectacular!


http://wonderfulengineering.com/sau...80-for-500-million-and-it-will-blow-you-away/
 
Hvorfor kontrahere Q-Design (kjente for sitt superslim Y-class sete-design) när man söker Nec Plus Ultra ? Videre om 'leverans' (= betaling for flyet til Airbus), när det gjelder VVIP-fly, flyet blir först levert "grönt" (tomt innvendig) til Kunden, som betaler Airbus, deretter blir flyet (herved Kundens eiendom) flöyet til Outfitter's Facilities, hvoretter VIP-interiöret installeres ... deretter finner "Leverans 2" sted, da Kunden betaler for Interiöret, hvoretter endelig flyet kan settes ibruk.

I nevnte sammenheng tror jeg nok at det Kunden har avvist er sist-nevnte 'Leverans 2' pga misnöye med cabin interior furbishing-arbeidet, vaere det pä prosjekt-stadiet. Airbus er sannsynligvis ikke selv direkt berörte av situasjonen ($$$$-vis) men indirekt taper Airbus sikkert noe ansikt = I&P (Image and Prestige) ?
 
Last edited:
Prinsen har tilsynelatende trukket seg fra kjøpet så maskinen står nå lagret tom i TLS

Da har nok også måtte se depositumet forsvinne, men regner med at Airbus har ett større tap.

DY/DU kan sikkert kjøpe det på billigsalg :-D
 
Back
Top