Priser høysesong

fuglern

ScanFlyer Blue
Priser høysesong

Nok en gang legges "hovedferien" med familien til Spania i sommer. Har fulgt med på billettpriser hos SAS noen uker nå (OSL-BCN) - og ikke overraskende går de stadig litt opp det aktuelle tidspunktet. (helgen 13/14 juli med retur 27/28 juli.) Noen som har erfaringer fra hvordan dette utvikler seg videre i en "normalsituasjon"? Er det bare å booke raskest mulig eller kan det være muligheter for at prisene synker nærmere avreise. Har forståelse for prinsippet etterspørsel/pris, men kan det feks skje at man setter inn flere avganger på aktuelle datoer så kort fram i tid?

Re: Priser høysesong

Løp og kjøp!
Eneste alternativ er restplasser til charterselskapene, men de slipper vel ikke før på kort varsel. Risikabelt å gamble på. Jeg vet heller ikke om noen charterselskaper flyr til BCN.

Hadde benyttet Vueling om jeg var deg. Skal faktisk en en tur (motsatte veien) rundt samme tidspunktet, og kan du ikke bruke ungdomsbillett (som det er svært lite av) blir det fort en del lapper om du skal til BCN. Det er ingen charter ned dit. Har bare godt å si om Vueling, Norwegian sin rute er må du passe deg litt for da de benytter den gamle, stygge, ukomfortable terminalen.

Som ILS2 sier er det bare å løpe og kjøpe nå, ettersom billettene ikke blir billigere!! Som referansepris flyr jeg for maks 2 lapper i høysesong :)

Takk for tips. Fulgte rådene og booket omgående, endte opp med Lufthansa via Frankfurt, til ca 2800,- pr pers. Greie reisetidspunkt så alt i alt fornøyd.

Har fulgt med prisene som nevnt over for moro skyld, og lurer på om noen kan forklare dette: Ved søk på Tripmate.no finner jeg billetter med SAS til kr. 2.726,- t/r.

De samme plassene bestilt på SAS.no koster der kr.5.717,-. (OSL-BCN, 12-27 juli, SK4685 & SK4622.)

Driver Tripmate seriøst, og isåfall hvordan er dette egentlig mulig?

Har fulgt med prisene som nevnt over for moro skyld, og lurer på om noen kan forklare dette: Ved søk på Tripmate.no finner jeg billetter med SAS til kr. 2.726,- t/r.

De samme plassene bestilt på SAS.no koster der kr.5.717,-. (OSL-BCN, 12-27 juli, SK4685 & SK4622.)

Driver Tripmate seriøst, og isåfall hvordan er dette egentlig mulig?

Jeg fant samme prisen som deg og prøvde å booke. Fikk denne feilmeldingen:

Du har forsøkt å bestille en reise på vår hjemmeside som dessverre ikke kan gjennomføres. Dessverre kunne flyselskapet ikke bekrefte din bestilling.

Dette kan være på grunn av ulike faktorer. F.eks. at de plasser du har søkt på ikke lenger finnes tilgjengelige for bestilling eller en kommunikasjonsfeil mellom flyselskapenes system og vår bestillingsmotor.

Om du velger å forsøke å gjøre en ny bestilling går det bra! Forsøk da gjerne å f.eks. søke på alternative datoer, tider eller med annet flyselskap om det er mulig. Du kan også velge noen av våre andre alternativ som vi presenterer nedenfor.

OK, da er vel det forklaringen. Jeg kom til step 3 - bekreft bestillingen (noe jeg ikke gjorde).

Back