Pris Norwegian kontra SAS til Dubai

72rompe

ScanFlyer Blue
Begge likt ca. 15 000 3. til 9. desember, men jeg foretrekker SAS extra full flex kontra Norwegian sin full flex.
Avgangstider + comfort er avgjørende.
Kan det hende jeg verdsetter dette for høyt? Skal man først på jobbreise betyr ikke prisen alt.
 
I tillegg kommer vel mat og drikke på Norwegian som er inkludert hos SAS. Med SAS må du mellomlande - noe du slipper med Norwegian.
 
Begge likt ca. 15 000 3. til 9. desember, men jeg foretrekker SAS extra full flex kontra Norwegian sin full flex.
Avgangstider + comfort er avgjørende.
Kan det hende jeg verdsetter dette for høyt? Skal man først på jobbreise betyr ikke prisen alt.

15 000 for Norwegian virker jo helt hinsides all fornuft. For den prisen kan du vel velge absolutt alle selskaper i økonomi. Ville valgt SAS i eco extra uten å blunke. Mulig du kan få BA eller Virgin i premium economy enda billigere.

Edit:
Ba koster 15 178 i premium eco.
Austrian koster 16500 i business, tar du business en vei og økonomi den andre koster den 10 000 nok.
 
Last edited:
men hvis prisen spiller noe rolle så er det jo bare ta lavpris da
på DY så ender det jo på 8065,-. Men på de utreise dagene du skal
så er det jo via Stockholm på DY også.
 
men hvis prisen spiller noe rolle så er det jo bare ta lavpris da
på DY så ender det jo på 8065,-. Men på de utreise dagene du skal
så er det jo via Stockholm på DY også.

Siden en evt. tur har usikker retur er det greit med fleks. Prisen på 8065 er jo heller ikke fryktlig rimelig tatt i betraktning endret retur og kjøp av ny billett.
Den fremgangsmåten har jeg dog brukt mye mellom København og Oslo da Norwegian var ny på ruta, rakk jeg ikke flyet fikk jeg alltids tak i en ny billett med en senere avgang eller hoppet over på SAS.
Men fra Dubai har jeg ingen erfaring med det type lastminute shopping.
 
En fleksibel SAS-billett kan jo ofte benyttes på alliansepartnerene (hvis prisen tillater det), så da har man jo LX, OS, TK og LH i bakhånd hvis man må endre hjemreisen ...
 
Komfortmessig er jeg ikke i tvil om at jeg ville ha valgt SAS (vel og merke hvis det bare er SK eller DY det står mellom), DY har ikke PTV, og over 6 timer på en narrow-body frister ikke meg ihvertfall. Men når det er sagt finnes det helt sikkert enda bedre alternativer enn SAS også til den prisen. (SAS har f.eks. ikke AVOD)
 
Komfortmessig er jeg ikke i tvil om at jeg ville ha valgt SAS (vel og merke hvis det bare er SK eller DY det står mellom), DY har ikke PTV, og over 6 timer på en narrow-body frister ikke meg ihvertfall. Men når det er sagt finnes det helt sikkert enda bedre alternativer enn SAS også til den prisen. (SAS har f.eks. ikke AVOD)

Joda, i eco extra som det er snakk om her til 15 000 har de det.
 
Reis den 2.des og tilbake 10.des. med Norwegian. Pris ca 12000 med fullflex.(Lavpris 4500) Non stop fra Oslo og midtsete blokkert. Svært behagelig. Så blir det også ett par dager til å se seg rundt i Dubai.
 
(SAS har f.eks. ikke AVOD)

SAS har AVOD i Extra (og business)

Den eneste fordelen eventuelt Norwegian har her må være en eventuell mulighet for non-stop flight. Setene i Extra hos SAS er mye bedre enn det man får hos DY, blokkert midtsete eller ei. Itillegg får man gratis servering hos SAS, inkludert Champis, brukbart med Eurobonuspoeng og reiser man i Extra kan du også bruke Fast Track
 
jeg hadde ikke vært i tvil iallefall.

setene på eco extra er ganske greie, og iallefall som natt i dag i forhold til ei skinnfille av et recaro sete. i tillegg har du alt av mat og drikke, AVOD og PTV, fast track og greit med EB-poeng!
 
Dette er en no-brainer. Tur/retur med SAS Economy Extra er i en annen liga enn det Norwegian kan tilby. Du opptjener i tillegg nok bonuspoeng til en ny tur/retur reise innen Norden. Hvis du likevel velger Norwegian, tar jeg av meg hatten for Bjørn Kjos' evne til å overbevise nordmenn om kvaliteten på DYs produkt.
 
Dette er en no-brainer. Tur/retur med SAS Economy Extra er i en annen liga enn det Norwegian kan tilby. Du opptjener i tillegg nok bonuspoeng til en ny tur/retur reise innen Norden. Hvis du likevel velger Norwegian, tar jeg av meg hatten for Bjørn Kjos' evne til å overbevise nordmenn om kvaliteten på DYs produkt.

Godt sagt ! :D
 
Back
Top