Primera Air konkurs

Re: Primera Air bestiller 737MAX9 -> Og A321neoLR

OY-PAF skal være tatt i ¨arrest¨ av London STN sine driver for ubetalte regninger...
 
Re: Primera Air bestiller 737MAX9 -> Og A321neoLR

Suprise Suprise...
Blir spennende å se hvem som overtar det lille de har, kanskje norwegian vil kjøpe seg litt airbus-kunnskap for en billig penge før de etter planen skal ha inn sine LR? Eller kanskje wow vil ha en konfigurasjon til?
 
Re: Primera Air bestiller 737MAX9 -> Og A321neoLR

Hva med Primera Latvia? Eller er det bare et underbruk..?
 
Ser de sutrer litt omkring Airbus flyene sine.
Andre selskap som har like problemer?
 
Ser de sutrer litt omkring Airbus flyene sine.
Andre selskap som har like problemer?



Vel, det har vært forsinkelser på leveranse av flyene hos både Airbus og Boeing, og det burde de kanskje ha tatt høyde for.

Det er sjeldent en enkelt årsak til at et selskap går konkurs, men er jo vanlige å trekke frem de eksterne faktorene da og ikke se hva de selv har bommet på


Ellers blir det spennende å se hvem som tar over deres skandinaviske charter operasjoner
 
Vel, det har vært forsinkelser på leveranse av flyene hos både Airbus og Boeing, og det burde de kanskje ha tatt høyde for.

Det er sjeldent en enkelt årsak til at et selskap går konkurs, men er jo vanlige å trekke frem de eksterne faktorene da og ikke se hva de selv har bommet på


Ellers blir det spennende å se hvem som tar over deres skandinaviske charter operasjoner

Runt 700 svenska gäster hos Solresor strandade i Grekland och Spanien.
Bara för Solresor att ringa HiFly och komma med A380´n
 
Vel, det har vært forsinkelser på leveranse av flyene hos både Airbus og Boeing, og det burde de kanskje ha tatt høyde for.

Det er sjeldent en enkelt årsak til at et selskap går konkurs, men er jo vanlige å trekke frem de eksterne faktorene da og ikke se hva de selv har bommet på


Ellers blir det spennende å se hvem som tar over deres skandinaviske charter operasjoner

Charterselskaberne melder, at det går fint med at finde erstatninger i markedet:

https://www.dr.dk/nyheder/penge/dan...ettet-op-efter-konkurs-charterselskaber-lover
 
Ja...da ble det en konkurrent mindre. Jeg undrer meg også om dette i det hele tatt kunne vært unngått? Det siste året hadde de enorme vekst planer....starte opp nye ruter, i flere markeder litt over hele Europa? Er det klokt? Skulle gjerne sett at de hadde lykkes. Det var absolutt et interessant selskap.
 
Det siste året hadde de enorme vekst planer....starte opp nye ruter, i flere markeder litt over hele Europa? Er det klokt?

Tja, det kan du vel sikkert spørre et herværende selskap med røde neser om? Det funger da greit for de.
 
Norwegian har ekspandert kraftig de også, men de har faktisk hatt en betydelig base/eksisterende operasjoner å ekspandere ut fra og ikke bare en liten charterbutikk
 
Så får vi se hvor deres eksisterende fly havner, i hvertfall de nye NEO og MAXene

5 A321neo var levert gjennom leasing, og må omplasseres. I tillegg står det en A321neo lagret i XFW som ikke er ferdig eller levert, samt 2 A321LR er delvis under bygging. Dog tilhører alle leasingselskaper.

Slik jeg forstår er det også er det 1 737-MAX 9 som nærmet seg ferdig på Renton og trolig er vel produksjonen i gang av flere. De hadde jo 18 i bestilling i en miks av egne ordre og gjennom leasingselskaper
 
Denne 737-MAX 9 skulle til Primera, men må nå finne en ny bruker

https://twitter.com/AeroimagesChris...s.net/thread/2372/primera-air-b737maxs?page=1

Doj8beTUYAAwOhs.jpg
 
Den ble påført registrering N910BA den 27/9. Boeing hadde nok fått et forvarsel. (Dette er en ny registrering og ikke en 'dealer tag')
 
Den ble påført registrering N910BA den 27/9. Boeing hadde nok fått et forvarsel. (Dette er en ny registrering og ikke en 'dealer tag')

Noen påstod de hadde gjort dette tidligere med 737-MAX maskiner når de har sendt dem avgårde for å montert auxiliary fuel tanks. Så er ikke sikkert de hadde noen slikt forvarsel ;)
 
Back
Top