• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Pressekonferanse om Rygge Sivilie Luftavn klokken 10

Herlov

ScanFlyer Gold
Trodde du Ryanair skulle offentliggjøre at de etablerer base nå? Da må du nok vente noen uker til .. :cool2

Forsvarsbygg, Luftforsvaret og Rygge Sivile Lufthavn skal holde pressekonferanse i dag og snakke om løst og fast omkring etableringen av den nye flyplassen. Det er nå kun 1 underskrift som gjenstår før hele avtaleverket er i boks.

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5505883.html

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060223/NYHET/102230013

:cheers: :hi2 :nor

Replying to Topic 'Pressekonferanse om Rygge Sivilie Luftavn klokken 10'

:nor :cheers: :devot: :musikk

:up:

Det beste her var vel bildet og teksten?

http://www.f-b.no/

Bilde av Braathens med credit (Foto:Ryanair) he he :naughty: :spin:

Ser at easyJet til stadighet blir nevnt som aktuell for Rygge, men er det ikke helt utenkellig at easyJet skal begynne å fly til noe annet enn en stor flyplass? :hi2

det er jo ikke helt i deres forretningsmodell - de flyr riktignok til LTN og STN i LON, men ute i Europa flyr de jo til by-flyplassene som AMS, ORY, CPH etc og ikke til RTM, BVA, MMX

Hverken LTN eller STN kan vel regnes som smaaflyplasser, selv om ingen av de er hovedflyplasser. Og aa faa nok slots paa LHR som EZY trenger er jo ikke akkurat verdens enkleste problem, ihvertfall hvis ikke man er villig til aa betale mye

EZY har jo signalisert at Gardermoen er for dyr, og at de ikke gidder betale for den høye standaren. LC terminalen har etter sigende blitt lagt på is UFN. Resultat av RSL? :devil

Det er meget synd at dette er et forum, slik at jeg ikke kan se trynene på de som var helt sikre på at Ryanair ville bli på Torp, når de får beskjeden om at Ryanair kommer til Rygge. :cool2 :skep :nor

Det kommer til å bli ubetalelig! :mol

Det blir heller ikke verst å se de på forumet som var sikre på at Rygge ikke hadde livets rett (inntil for kort tid siden), må bite i seg de ordene. :up:

Ryanair vil nok etablere seg med en base på Rygge - RSL er nærmere Oslo-området enn TRF, og vil dermed kunne ta pax fra OSL i mye større grad enn TRF har kunnet det med de lave prisene som nå finnes på OSL. Jeg er overbevist om at Ryanair har merket det godt på pungen, og de vil gi bl.a. Norwegian (og en del av de utpregede lavprisrutene til SAS Braathens) juling om de etablere seg på RSL. Regner med at Ryanair vil komme inn med tre fly på RSL, beholde f.eks. én daglig rundtur TRF-STN og kanskje TRF-HHN, og flytte all annen trafikk til RSL, samt åpne et par nye ruter til Italia (Pisa f.eks.) og kanskje Spania og Baltikum (Riga). For Ryanair er Rygge en gavepakke!

Originally posted by CK

Ryanair vil nok etablere seg med en base på Rygge - RSL er nærmere Oslo-området enn TRF, og vil dermed kunne ta pax fra OSL i mye større grad enn TRF har kunnet det med de lave prisene som nå finnes på OSL. Jeg er overbevist om at Ryanair har merket det godt på pungen, og de vil gi bl.a. Norwegian (og en del av de utpregede lavprisrutene til SAS Braathens) juling om de etablere seg på RSL. Regner med at Ryanair vil komme inn med tre fly på RSL, beholde f.eks. én daglig rundtur TRF-STN og kanskje TRF-HHN, og flytte all annen trafikk til RSL, samt åpne et par nye ruter til Italia (Pisa f.eks.) og kanskje Spania og Baltikum (Riga). For Ryanair er Rygge en gavepakke!

Hm, det var en overraskende vending. For et år siden skrev du dette;

"Michael O'Leary sitter i Dublin og ler seg fillete - med støtte fra lokale myndigheter og staten får nå Ryanair en flott mulighet til å presse TRF på pris - nettopp nå som TRF hadde hatt muligheten til å skivse noe mere penger ut av Ryanair, ettersom selskapet nå har vært der lenge uten å få til den helt eksepsjonelle ekspansjonen. Markedet på TRF begynner å mettes, og SAS Braathens rykker inn med TO utenlandsruter som vel er noe mer sexy for lokalbefolkningen enn PIK og HHN (og tilogmed Bergamo). En gavepakke til Ryanair! Jeg ler høyd den dagen Mosselukta "International" sitter der med terminal og tax-free butikk, og en fin presentasjon fra Ryanair - og MO'L har skaffet seg en ny fin kontrakt på TRF, og d***ter langt i Rygge! Hele Rygge-prosjektet lukter vindt helt inn i hovedstaden, og blir - om det blir en realitet - et pengesluk som får Geiteryggen, Lista og Leirin til å blekne.... Heia Norge!!"

Men for all del .. Det er ingen skam å snu! :up: :nor

ingen skam å snu, vettu! Dessuten kommer det mye ny innsikt med mere kunnskap. Jeg tror nå på ryktene som sier at Ryanair vil etablere seg på RSL, men da forventer jeg at de flytter alt annet enn f.ek. én STN-rute fra TRF.

At Rygge er "bad news" for OSL står jeg ved - nye ruter fra RSL underminerer (i større grad enn ruter fra TRF) trafikkgrunnlaget fra OSL.:baeh

Jeg blir overrasket om FR slytter til RSL, og om de flytter så overraskes jeg igjen om de beholder noen ruter på TRF.

/G

Hva blir betydningen av RSL for Norsk luftfart?
Personlig så tror jeg at det beste hadde vært om vi hadde en stor flyplass der nede!
Hvor mye tapte Braathens på Torp var det 500 millioner?

Originally posted by spitfire
Personlig så tror jeg at det beste hadde vært om vi hadde en stor flyplass der nede!

Der nede as in Østlandet eller Østfold?

Dere nede = midt på = Hurum :smokin

Originally posted by Herlov

Det er meget synd at dette er et forum, slik at jeg ikke kan se trynene på de som var helt sikre på at Ryanair ville bli på Torp, når de får beskjeden om at Ryanair kommer til Rygge. :cool2 :skep :nor

Det kommer til å bli ubetalelig! :mol

Det blir heller ikke verst å se de på forumet som var sikre på at Rygge ikke hadde livets rett (inntil for kort tid siden), må bite i seg de ordene. :up:

Kan ikke huske at Ryanair og Rygge har offentliggjort en kontrakt dem imellom på base MLR? Som aksjonær i Vestfold Flyplassinvest er det kanskje på tide å selge? Kjøpe i Orkla? Hva tror du Herlov?

Hei, hva gikk glipp av - Hurum ! :thumbup

Originally posted by HMWK

Kan ikke huske at Ryanair og Rygge har offentliggjort en kontrakt dem imellom på base MLR? Som aksjonær i Vestfold Flyplassinvest er det kanskje på tide å selge? Kjøpe i Orkla? Hva tror du Herlov?

Selg!

Originally posted by Herlov

Originally posted by HMWK

Selg!

Kjøper du?:D

Back