• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Inntrengere beleirer tårnet på Rygge

Herlov

ScanFlyer Gold
Inntrengere beleirer tårnet på Rygge

Gjett hvem!

Jepp, det er Natur og ungdom. Hvem ellers?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_ostfold/5707988.html

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060612/NYHET/60612002/1002

Men hvorfor har politiet rota seg inn i det? Tårnet ligger vel på militæret område og er under militær myndighet?

:skep :baeh :naughty:

Replying to Topic 'Inntrengere beleirer tårnet på Rygge'

Men som lufthavn, har man ikke brannvern og tilhørende beredskap, og derved litt fuktighet å fjerne disse idealistene med? ;)

-A

De kommer nok ned når de blir tørste i sommervarmen;)

....høyt henger de og sure er dem!

Dette skriver NTB i formiddag:

"Politiet har ikke fått noen anmodning fra de ansvarlige på flyplassen om å gripe inn mot aksjonistene. Dermed kan de inntil videre henge i tårnet i den varme sommersola, får NTB opplyst fra operasjonssentralen i Østfold politidistrikt."

Aner jeg et ironisk smil mellom linjene her? ;)

Situasjonen skal nå være avblåst:

Fra NRK.no

"Men etter å ha hengt fra flytårnet i tre timer, avblåste ungdommene aksjonen klokken 09.30.

- Vi er godt fornøyd med aksjonen, men nå er vi slitne, sier Ingunn Parker Bekkhus, organisasjonssekretær i Natur og Ungdom. "

....ha ha pingler!

Jeg synes aksjonistene hadde et godt poeng, jeg. :)

Originally posted by Falcon

Jeg synes aksjonistene hadde et godt poeng, jeg. :)

De har selvsagt ett poeng, men hvis man ser bort ifra sak og diskuterer motode/midler deres vil jeg kalle aksjonen for litt stusselig og tam.

Banneren henger der fortsatt, men aksjonistene er vekk. Ikke er den noe blikkfang fra E6'en heller, så noe stort har de neppe fått utrettet...

Vel, de har jo fått en del oppmerksomhet da. Jeg må innrømme at problemstillingen de tok opp ikke har vært i tankene mine i forbindelse med utbyggingen av flyplassen, men nå ble jeg minnet på det. For som Falcon skriver: De har jo et poeng! Så kan man diskutere hvilke metoder som er best egnet ...

Back