Presseklipp fra Norwegian-streiken (om passasjer, tårevåte historier m.v.)

Re: Presseklipp fra Norwegian-streiken (om passasjer, tårevåte historier m.v.)

http://www.ifinnmark.no/Flystreiken_svir_kraftig_for_Alta_IF-5-81-7160.html
Storstreiken i Norwegian får konsekvenser. Alta IF reiser lørdagsmorgen med både A-laget og rekruttlaget til Malta. De reiser med Lufthansa fra Gardermoen, men på fredag har flere av klubbens spillere booket billett med Norwegian fra Alta til Oslo. Det får nå økonomiske konsekvenser for 2. divisjonsklubben.
... for å spore oss tilbake til presseklippene... :p

Nyhetsverdien i alle disse sakene er vel begrenset, men samtidig er de med på å dokumentere konsekvensene for kundene. Skulle vært moro å se en kalkyle over hva en slik streik totalt koster flyselskapet, de ansatte, kunder og samfunn.

"Syvbarnsmoren Heidi (44) fortviler over at hun ikke kan bruke flybillettene til Oslo for datterens sportsstevne. I stedet må de kjøpe dyre togbilletter."

Ja, de dyre togbillettene altså... Sier vel det meste om hva slags tullenivå flybillettprisene ligger på.

Ja, de dyre togbillettene altså... Sier vel det meste om hva slags tullenivå flybillettprisene ligger på.

Godt poeng. Akkurat nå koster billetten for en voksen og ett barn (minipris) Stavanger-Oslo med tog i morgen lørdag rundt 900 kroner.

På grunn av innstilte fly og fulle tog havnet venninnene plutselig i Oslo sent torsdag kveld. Da var det for sent å ordne overnatting.

http://www.vg.no/forbruker/reise/lu...y-norwegian-overnattet-paa-oslo-s/a/23409842/

"De ville også kjøpe billett fra Oslo til Trondheim, men det kunne ikke togstasjonen i København gjøre. Det måtte de ordne når de kom til Oslo."

Finnes det ikke internett i Danmark? 😄

Synes det er ganske udmærket at folk efterhånden finder ud af detogså kan blive for billigt at flyve, og at der er konsekvenser forbundet med billlige flybilletter.
Hilsen Ole

Mange som mener noe om streiken. Dagbladet, som slipper til gud og hvermansen i sine debattinnlegg, har selvfølgelig også latt en debatant få slippe til med sine synspunkter om ting som kan relateres til streiken.

http://www.dagbladet.no/2015/03/09/kultur/meninger/lederbloggen/luftfart/streik/38066609/

Han presterer å nevne
Hver billett du kjøper med Ryanair er også en tommel opp til Michael O'Learys forretningsmodell, for dette er et nullsumspill. De hundrelappene du da sparer til en ekstra paraplydrink eller tre, har du i praksis loppa ut av lomma til lavtlønna kabinpersonell fra Litauen eller Spania.

Noen burde gi karen en innføring i hva et nullsumspill er! Resten av innlegget er like tåpelig som overnevnte påstand.

Det dukket opp en diskusjon her (også) om prisen på flybilletter. Den har fått sin egen tråd.

Mvh,
Moderator

Jajajajajaja .... sånn kan det gikk ....

– Jeg fikk nærmest sjokk, medgir Jørn Lein-Mathisen, leder for selskapet Oslo International Hub AS, som hadde tenkt seg til Dubai i slutten av spril for – ja, hold deg fast – å etablere et nytt handelskammer mellom Norge og Emiratene, som i seg selv vil gi Norwegian massevis av nye forretnings-passasjerer på Oslo-Dubai-ruten deres.

– Vi var flere som skulle over til Dubai og sluttforhandle avtalene om handelskammeret. Etter at Norwegian økte billettprisene, har vi ikke råd til å reise med dem, sier Lein-Mathisen til VG.

http://www.vg.no/forbruker/reise/lu...norwegian-femdoblet-billettprisen/a/23412486/

Og så ....

– Men det går jo andre fly mellom Oslo og Dubai.

– Ja, Emirates flyr den samme ruten – og med dem koster det cirka 3.000 kroner tur/retur. Vi kommer til å fly med dem i stedet slår forretningsmannen fast.

Hadde dette vært papiravis og jeg vært regnskog, ville jeg reservert meg mot at dette ble trykket på mitt papir ..

Skremmende at dette er vedkommende som skal opprette et nytt handelskammer mellom Norge og Dubai. Herlig forretningsforståelse på fyren :drunk:

BREIKING NJUS !!!!! (artikkel oppdatert)

- Systemet er nå oppdatert, slik at det ikke er mulig å kjøpe billett til Dubai. Vi har i løpet av de siste 14 dagene fått så mange kanselleringer på denne ruten at vi må terminere den for resten av sesongen - tre uker før planlagt.

Tenk om han hadde fått kjøpt - og så blitt kansellert .. DA hadde det nok sprutet trykksverte her! :lol:

Fyrens profil på Linkedin ser ikke så veldig tillitsvekkende ut heller ....

BREIKING NJUS !!!!! (artikkel oppdatert)

Tenk om han hadde fått kjøpt - og så blitt kansellert .. DA hadde det nok sprutet trykksverte her! :lol:

Fyrens profil på Linkedin ser ikke så veldig tillitsvekkende ut heller ....

Litt OT, men. Ser av en artikkel i Dagbladet, at vedkommende har jobbet som PR-rådgiver i Israel. Er ikke det slike ting som kan gi en litt problemer når man vil inn i muslimske land?

Jajajajajaja .... sånn kan det gikk ....

http://www.vg.no/forbruker/reise/lu...norwegian-femdoblet-billettprisen/a/23412486/

Og så ....

Hadde dette vært papiravis og jeg vært regnskog, ville jeg reservert meg mot at dette ble trykket på mitt papir ..

Hmm.. hvis han skal på "jobbtur" så lurer jeg på hvorfor han skal booke en billett som gjør at han lander torsdag morgen og drar igjen når den arabiske helgen slutter? Ikke lurt for business det gitt.. ;)

Hmm.. hvis han skal på "jobbtur" så lurer jeg på hvorfor han skal booke en billett som gjør at han lander torsdag morgen og drar igjen når den arabiske helgen slutter? Ikke lurt for business det gitt.. ;)

Ja, det kan man jaggu lure på. Når man ankommer midt på natta den eneste arbeidsdagen i den perioden reisen er planlagt, er det vel neppe en velopplagt gjeng som dukker opp til viktige sluttforhandlinger.

Litt OT, men. Ser av en artikkel i Dagbladet, at vedkommende har jobbet som PR-rådgiver i Israel. Er ikke det slike ting som kan gi en litt problemer når man vil inn i muslimske land?

Nei det er ikke noe problem. http://www.dubaifaqs.com/israeli-stamp-passport-dubai.php

Men det lukter jo litt ekstra vondt av dette prishoppet all den tid vi faktisk skal til Dubai for å fremme norske handelsforbindelser mellom Norge og Emiratene – noe som er til gagn for Norwegian, og som selskapet vil få mye glede av i årene som kommer, legger Lein-Mathisen til.

Det blir for dumt.. virker som de hadde forventet å få gratis billetter. Jeg snakker fint om Norge i utlandet, kan jeg også få?

Back