Prepaid rates på hoteller - når belastes de?

Martin

Moderator
Medlem
Prepaid rates på hoteller - når belastes de?

Bestile en pre-paid rate på et hotell i dag tidlig, og i mailen jeg fikk, stod det at jeg godtok at de belastet kortet med en gang. Det var klokken 07:50 i dag tidlig, og ingetning har skjedd på kortet hittil. Kan jeg ha tastet feil, eller gjør de det bare ikke med en gang, men f.eks. til en bestemt tid på døgnet? Er snakk om Sofitel.

Noen som evt. har noen erfaring med booking av sånne priser hos akkurat den kjeden?

Re: Prepaid rates på hoteller - når belastes de?

Bestilte du via en bookingmotor, eller via hotellets hjemmeside? Bookingmotorene/reisebyråene pleier som regel å belaste kortet med en gang, mens min erfaring er at dersom du booker via hotellets hjemmeside, belastet kortet når du sjekker inn eller ut. (Hvordan Sofitel gjør det vet jeg ingenting om.)

Bestilte på Sofitel.com, hotellets egne sider.

Raten var en såkalt pre-paid, som betyr at man betaler på forhånd, kan ikke kanselleres/endres, og er litt billigere. I mailen står det:

The client acknowledges that the full price of the stay will be charged when the booking is made

Det er nå 14 timer siden.

Lurte altså på om de faktisk gjorde det med en gang, eller om belastninger f.eks. ble foretatt på en bestemt tid på døgnet eller noe sånt.

Bestilte på Sofitel.com, hotellets egne sider.

Raten var en såkalt pre-paid, som betyr at man betaler på forhånd, kan ikke kanselleres/endres, og er litt billigere. I mailen står det:

Det er nå 14 timer siden.

Lurte altså på om de faktisk gjorde det med en gang, eller om belastninger f.eks. ble foretatt på en bestemt tid på døgnet eller noe sånt.
OK. Det samme opplevde jeg da jeg bestilte rom på Sheraton her i Sydney for noen netter i desember. Det stod at beløpet ville bli belastet umiddelbart, men det har ikke skjedd. Så regner med at det heller blir trukket når jeg sjekker inn, og det er nok det som skjer med din booking også.

Prepaid betyr ikke nødvendigvis at hotellet trekker beløpet fra kortet med en gang man har bestilt. Ofte skjer det en uke eller noen dager før oppholdet, men dette varierer fra hotell til hotell.

Radisson BKK belastade min prepaid rate när jag checkade ut.

Sofitel er jo Accor og der har jeg erfart at det ofte går en tid... Sjekk ref'en din og se om den fortsatt er ok..

Forresten, tittet på min siste prepaid Accor Hotels booking, AMS 1. desember. Den ble belastet dagen etter...

Har bodd en del på Accor tidligere (inkl. Sofitel), og jeg tror når de trekker kortet er helt avhengig av det aktuelle hotellet du har bestilt på. Ble noen ganger trukket dagen etterpå, andre ganger mye senere. Kredittkortinformasjonen er videreformidlet til hotellet du har booket, og det er opp til dem å trekke kortet ditt når de vil. Hvorfor har det slik hast å bli belastet? Var det en eksepsjonell god pris du er redd for at skal bli erklært ugyldig? Oppbundet kapital er jo som kjent ingen fordel :-)

Ingen hast, men når det stod det i mailen at de skulle belaste med en gang, så regnet jeg jo med at det ville skje. Begynte derfor å lure på om jeg f.eks. hadde tastet kredittkortnummeret feil eller noe. Var ikke noen eksepsjonell god rate, nei, men billigere enn ikke-prepaid ^_^.

Lurte på det samme på Flyertalk, og der fikk jeg bl.a. til svar fra en som hadde gjort det samme (tastet feil ved booking), og han hadde da fått betale ved innsjekk. Så da anser jeg evt. problemer som ute av verden ^_^

Bodde på Mercure i Tokyo (tilhører Accor) og ble belastet 2 dager etter booking av prepaid rate.

Det år'na seg. SMS'en fra banken kom for en times tid siden om at SOFITEL LONDON HEATHROMIDDLESEX hadde trukket omtrent det beløpet som rommet kostet ;)

Back