Premiär TV serie PAN AM , (nostalgia?)

Re: Premiär TV serie PAN AM , (nostalgia?)

Synes serien er ganske gjennomført, liker at de bruker korrekte detaljer for å vise den glamorøse siden ved flyreising på 60-tallet. Spesielt fornøyd er jeg over å se klokken min i hver episode. :D

'Fantastisk' vil jeg ikke kalle den ... tynne historier, lite troverdig persongalleri ... og når så du en ung PanAm-skipper på den tiden? De var gamle krigsflygere alle som en ...
Glamouren catcher de imidlertid bra - å bøffe seg inn på VIP-mottagelser i PanAm-uniform var sikkert grei skuring. Pussy Power!

(...) Og på de to transatlantiske flyturene vi har overvært (USA-Europa) så har det ikke sett ut til at passasjerene har hatt noe behov for å sove..

Så du noen gang Jack Bauer pisse i løpet av de 24 timene? :rolleyes:

Synd at de fremdeles ikke klarer å skrive manus med riktig fraseologi-bruk på radio. Sånt må man jo irritere seg over *kremt*

Dette er en ganske dårlig serie dessverre. Ikke allverdens av "shots" av fly og flyplasser heller. Men liker du Pan Am, samt flyvertinnelivet før i tiden, så er det watchable.

Første episode ligger forøvrig allerede tilgjengelig som forhåndsvisning på Viaplay. Premiere på TV3 Norge i morgen.

Gleder meg, må se i morgen, min første PA var juni 1967 med studentcharter 707-320B som utskremt stakkars Lillestrøm-dorf gutt til JFK og USA og Chicago.

Har foto fra turen som før eller senere bør postes.

Hattehyller med små sort-hvitt TV og noen rare dingser en kunne dytte i øra og høre musikk etc i.. Helt fortapt i en blond norsk stew som het Kari-Mette.

To år senere forelsket i en finsk som het Rigmor. Those were the days da fly var bråkete 707 og flyvertinner hadde lange overnight stays...:colgate: Kunne til og med besøke dem i deres leiligheter på Manhattan.. Sukk...

Noen få bilder fra Pan Am standen på OSL i går ;)

DSC_0262.jpg

DSC_0253.jpg

DSC_0258.jpg

Flashbacks, SQ777? :colgate:

Certainly, i tillegg fikk jeg nesten identiske bager. Kanskje de er innerst på kottet :lol:

Those were the days da fly var bråkete 707 og flyvertinner hadde lange overnight stays...:colgate: Kunne til og med besøke dem i deres leiligheter på Manhattan.. Sukk...

Høres unektelig hyggelig ut. :D

Sakset fra vg:
Til tross for all forhåndsomtalen har ikke flyvertinnene i serien, som utspiller seg på 60-tallet, blitt den seermagneten i USA som det var spådd.

Seertallet har rast fra uke til uke siden premieren, og søndag var det i underkant av seks millioner som fikk med seg episoden. Dermed ligger responsen på omtrent samme nivå som «Frustrerte fruer (Desperate Housewives)» har dalt til syv år etter at de gikk på lufta første gang.

- Setter sjøbein

En rekke medier spekulerer i om «Pan Am» vil bli tatt av skjermen, mens andre mener det bare er snakk om å gi flyvertinnene litt tid til å etablere seg. Ricci tror ikke overraskende at seertallet vil ta seg opp.

- Vi holder fortsatt på å sette sjøbein og finne den rette tonen. Og vi har nok ikke ennå funnet ut hvor langt vi kan strekke komedien og dramatikken. Dette er den første sesongen, og mange andre serier opplever akkurat det samme, sier Ricci.
http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=10015160

Ikke godt nytt for de som liker serien. Selv skal jeg se første episode på tv3 ikveld, og er spent på hvordan den blir.

Uansett, litt fakta fra wiki om utviklingen til seertallene frem til nå:

No. Title Air date 18–49 rating Viewers(millions) Weekly rank
1 "Pilot" September 25, 2011 3.1 11.06 TBA
2 "We'll Always Have Paris" October 2, 2011 2.6 7.76 TBA
3 "Ich Bin Ein Berliner" October 9, 2011 1.9 6.38 TBA
4 "Eastern Exposure" October 16, 2011 1.8 5.84 TBA
5 "One Coin in a Fountain" October 23, 2011 1.8 5.68 TBA

TBA=To be announced
http://en.wikipedia.org/wiki/Pan_Am_(TV_series)#Ratings

Jeg må si jeg har mistet interessen selv .. og det er vel et dårlig tegn når selv 'flyfolket' slipper. Det ble for urealistisk og tynt ...

Wow, har jo foto av min flamme i 1967 !!:D

Morsomt de første ca. 10 min, så sovnet jeg, jetlag fra Asia kan det kalles.

God natt.. Dette har jeg ikke noe tro på.... Men kanskje fordi jeg er flygærn...

Sengetid, ser ikke nr. 2...:D

Jeg synes første programmet var litt kult jeg. Ikke noe som får en til å reflektere over livets store spørsmål, men mange fjonge piker og "happy flighting". Akkurat sånn det skal være når man flyr.

Mistenker at Mixed Fleet crewet (BA) jeg hadde her for et par uker siden hadde studert denne serien relativt nøye. Uniformdesignerne deres likeså.

Blir nok en liten titt på neste program også.

Back