• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Premiair fra 1995-2001

Premiair hadde i den perioden en flåte av A320, A300 og DC10.

DC10'ene (og spesielt deres DC10-30) begynte å lage for mye snag de siste årene, og i löpet av 1999 kom den förste av A330. Först kom A330-200, siden A330-300.

Samtidig kvittet man seg med A300, og fikk fabrikknye A320 og A321 som erstattere. Så i en periode hadde firmaet skandinavias klart nyeste flåte.

På den tiden var Premiair underlagt moderselskapet Airtours i UK. Siden har selskapet blitt en del av Thomas Cook, börsnotert i London, men med sterke tyske eierinteresser, og der en del av ex-Lufthansa charter (Conder) er en stor bidragsyter.

Tally-Ho
 
Själv har man åkt med Premiairs A300B4-320 3 gånger och med DC-10-10 en gång. Tyvärr så pajade deras DC-10a på Palma så man fick sitta 14 timmar vid C41 innan de flög ner en ersättnings A300. Dessutom var den på min mammas födelsedag.
 
Back
Top