Porto

Pan-American

Newcomer
Planlegger helgetur til Porto. Som portvin entusiast blir det nok lagt in en del prøvesmaking og muligens en tur opp Douro elven. Planlegger å fly via Lisboa med TAP. Er det noen som har erfaring med andre ting en bør få med seg i Porto. Hotell anbefalinger?

Har kun vært der på dagstur.

Veldig flott nede med elven under broen.
Husker de hadde mye resturanter på begge sider av elven.
Mye god sjømat, billig er det også.
Jeg var der i November, men jeg tror det er veldig flott der på denne tiden av året...

Fløy dit via Frankfurt med Lufthansa.

Det er mange bygg med fantastiske dekorasjoner av porselen på utsiden. Husk å ta en titt inni jernbanestasjonen som ligger midt i byen. Tok en sightseeing-bus i området som også gikk forbi strandområdet utenfor byen.

Det er også dagsturer til Santiago de Compostella og turer oppover Douro med vinsmaking som jeg stod over.

Bodde på Pau de Ascuar som var sentralt, men gammelt, enkelt og smått. Hadde ikke behov for noe fashionabelt så det var greit, betalte 2-300 natten med frokost. Det var mye gammel rekvisitta så jeg hadde inntrykk av å bo på et gammelt museum. I resepsjonene jobbet en hyggelig en type som tidligere hadde arbeidet for Ryanair på Rygge, men mente det var for vanskelig å leve i Norge på det han tjente.

Heisann!

Vært i Porto flere ganger. Du kan gjøre et godkjøp på sko i "shopping-bakkene", som vi kalte dem.

Bodd på et par hotell bl.a Sheraton og InterContinental, og det sistnevnte er klart det beste.

Veldig bra ved elven og mange gode restauranter, men overraskende lite natteliv om du ønsker det. Få med deg en fotballkamp om mulig, både FC Porto og Boavista spiller sine kamper i byen, så mye bra å se på!

Kim

Kim

Takk for tips. Er det noen som har erfaring
med besøk hos de store portvinshusene?
Er det noe en fikser fint selv eller er det
organiserte turer som gjelder for å komme
inn?

Er det noen strender i passe nærhet av Porto?
Regner med en del kaldere vann en syd i
Portugal.

Takk for tips. Er det noen som har erfaring
med besøk hos de store portvinshusene?
Er det noe en fikser fint selv eller er det
organiserte turer som gjelder for å komme
inn?

Er det noen strender i passe nærhet av Porto?
Regner med en del kaldere vann en syd i
Portugal.

Har vært på Taylor's porthouse. Meget bra omvisning med prøvesmaking. Du må prøve hvit portvin. De har også restaurant med utsikt mot elva og byen.

Back