Politisk debatt rundt WF's posisjon i SAS-gruppen

Skjønner ikke helt saken, men mulig det er journalisten som ikke helt får frem poenget. Erna er redd for hva som skjer med WF når staten selger seg ut av SAS, så hun vil skille ut WF. Men hvorfor?
Eller er hun egentlig redd for hva som skjer med WF hvis SAS går konkurs? For jeg regner ikke med at hun vil skille ut WF med statlig eierskap...
 
Skjønner ikke helt saken, men mulig det er journalisten som ikke helt får frem poenget..

Tipper at noen forsøker å score noen kjappe poenger her, og at artikkelen bare er noen stikkord tatt litt ut av sammenheng.
...og behovet vi har for et godt flyselskap på kortbanenettet i Norge, ivaretas, sier Høyres leder.
Ja, WF gjør en god jobb på kortbanene, men det er staten som er ansvarlig for et godt rutetilbud der i dag også :old
 
Et privateid SAS kan da fortsatt eie Widerøe - hva er problemet?
 
Et privateid SAS kan da fortsatt eie Widerøe - hva er problemet?

Ett privateid SAS ville ikke drive to flyselskap innenriks i lille Norge. Et privateid SAS ville ha baller nok til å konfrontere foreningene og fått det til.

Hvorvidt ett sammenslått SK/WF vil motstå konkurranse samtidig som det sikrer rutetilbudet til distriktene er vel problemet.
 
Last edited:
Hvorvidt ett sammenslått SK/WF vil motstå konkurranse samtidig som det sikrer rutetilbudet til distriktene er vel problemet.

Rutetilbudet i distriktene er vel for det meste anbudsruter? Da har det ikke mye å si hvilket logo som er på halen. Widerøe er viktig fordi de har vunnet mange anbud men det kunne like godt vært et hvilket som helst annet selskap. Jeg tror Erna tenker i gamle baner her. Widerøe er ikke på død og liv synonym med rutefly i distriktene. Men Widerøe har og vil altid ha en strek posisjon, de har lang historie og stor kompentanse!
 
Og så lenge rullebanene er så korte som de er, så er WF eneste realistiske operatør på de fleste rutene.
Den politiske debatten burde vel heller vært omkring anbudets utforming vs WF?
(*peke på den tynne isen* :) )
 
Back
Top