Pokkers "Verified by Visa"

Skandiabanken har sluttet med sertifikater (16.2.)

BankID på mobil funker utmerket for meg (foreløpig er det vel bare Telenorab. som kan brukes, men det er jo det jobben holder for meg...)

Last edited:
Ja, selvsagt, det er "min egen feil" at jeg har et knippe på fire stykk. Den ene tror jeg jeg kunne klart meg uten, men selvom jeg rent praktisk kan logge på hhv. dnbnor.no/handelsbanken.no med "annen banks bankID" tror jeg ingen av dem lar meg godkjenne transaksjoner med "annen banks bankID".

Jeg har ingen problemer med å godkjenne transaksjoner med en bankID fra en annen bank i den banken jeg bruker til daglig

Skal ikke påstå at det er MAC adressen som er identifikasjonen, men det er ihvertfall ingen av de 4 bankene jeg bruker + Amex som har kodedingser her i USA og jeg tror sikkerheten er meget bra i ett såpass stort marked

Vil tippe det er en variant av PKI/privat-PKI slik Skandiabanken hadde før. Det gjør det mulig å være noe lunde sikker uten brikke.

-A

Herlig, er i PRG loungen paa vei hjem og ikke sett denne siden siden soendag.

Spiller steika teknodum med vilje:colgate:.. Kan mine koder for en droess Visa og MC, men saa lenge jeg slipper aa bruke det, saa dropper jeg det og tar Diners.. Maa jeg saa maa jeg bruke det. Har intet med gammal gubbe aa gjoere, Tommy..

Etter aa ha lest innleggene etter denne traaden etter starten, synes jeg Farmer traff spikeren... Joda, saa lenge de ikke har det , vil je gbooke mest mulig hos dem..

Booking porosessen kompliseres og folk er forbana paa at en skal gjoere det mer komplisert for aa beskytte kortselskapet og deres bottom line, saerlig naar du bruker ditt eget kort..

Takk folkens, motivet mitt var nettopp dette. Gleder meg til loerdag og sen noen av dere ^_^

Edit> God tur LN/MOW med A 380 i morgen;)

Siden SQ 777 nevner CO i starten her, må jeg få ut litt frustrasjon. Nå er tydeligvis også kortet DnB har utstedt gjennom "bedrift"-avdelingen knyttet til bankID for verifisering. Jeg forsøkte å booke en nokså standard billett hos CO, tastet bankID-nummere fra ulike banker, og ble så sendt tilbake til CO som ikke kunne "verifye mitt kortnummer". Ble en rekke fine unticketede reservasjoner av forsøk med fire ulike Master/Euro/Visacards som alle fikk opp denne Mastercard Secure/V by V etc.

Enden på visen er at et Diners måtte frem, null ekstra null og jeg fikk etter mye om og men et ticketnumber...

He, he fikk brev fra MC Esso kort her om dagen med beskjed om å logge inn og gjøre klart for Secure et eller annet. Det gidder jeg ikke. Bruker Diners så lenge de gjør det enkelt for meg.. ;) Joda, har klargjort et par Visa for sikkerhets skyld, men belønner Diners så lenge de gjør det enkelt... Som siste bookinger hos LH og OS...

Nå er det tydeligvis rullet ut over hele platen for norske kort -- jeg har aldri klargjort et par av disse kortene CO avviste her om dagen...

Nå har jeg klart å miste mine betalingsevner på nett denne helgen.
Prøvde meg med å betale med EC over nett, men selvsagt husket jeg ikke passordet, og etter noen forsøk ble jeg sperret med EC betaling med beskjed om å kontakte kundeservice. De har selvsagt steng nå, på fredag kveld, og åpner sikkert ikke før på mandag kl. 08....
Prøvde meg med VISA etterpå, men siden jeg ikke er hjemme, har jeg ikke bankID-brikken min, så jeg skjønner godt at nettsalg faller ned.

Noen som har lyst til å legge ut for meg??? :D
(påminnelse til meg selv.... apply for Diners Club/EB )

I dag måtte jeg plutselig bestille KUL i all hast ( IKKE planlagt ) og dro selvfølgelig fram Diners... Får det sikkert til med et par klargjorte Visa, men Diners bør belønnes... Foreløpig har jeg ikke kort med "duppeditt" brikke, og takk for det.. :headbang

He, he "pokker igjen".. Trodde ikke denne tråden vil få så langt liv..:stir

vel.. det er bare å bruke wideroe.no, og dere kan fortsatt betale med Visa, Mastercard etc på god gammel måte. Vi har andre gode metoder for verifisering ;-)

vel.. det er bare å bruke wideroe.no, og dere kan fortsatt betale med Visa, Mastercard etc på god gammel måte. Vi har andre gode metoder for verifisering ;-)

Ja, men snart har du ikke noe valg, hehe!

BF:cool2

Back