Pokkers "Verified by Visa"

SQ 777

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Joda, jeg vet hva det er , en sann plage. :( For å beskytte deg, neida, for kredittkortselskapet,,,:lol: Du svindler jo ingen, det er jo DITT kort..

Som folk flest har jeg mange kort og da det dukker opp i forbindelse med bestilling, og du ikke husker hva du har gjort tidligere , ev bruker nytt kort første gang, banner jeg.. Virkelig banner.. Greit nok med de tre siste sifrene, men hater dette..

Men for oss flygærne som kjøper flybilletter er det et godt alternativ, Diners, rett hjem og bankers..

Særlig når en kjøper "billetter som er for godt tilbud til å være sant, men sant for en kort stund likevel ^_^".

Eks. ABQ.. Må betale før data-avd stenger tilbudet. Hadde ingen profil hos DL og dro fram Diners og alt i box uten "V by V" .. Joda samme tullet hos Master Card også.

Kommende mai har jeg vært medlem i Diners i 40 år ( mai 1970 ! ) og de får 100% alle flybillettkjøp nå..

I dag booket jeg CO til HNL i desember. Har to kort på file . Visa dukket opp med et skrikende "V by V" skilt. Lo høyt, tok det andre, Diners i filen. Betalt på null komma null uten de tre siste sifrene også..

Long live Diners, de gir deg lounges også...:cheers:

Hva er problemet? Med mine kort (Visa og MC fra DnbNor) bruker jeg kun nettbankbrikken og samme kode som når jeg logger inn i nettbanken.Ser ikke på det som noe mner tungvindt enn å betale på nettsider som ikke benytter seg av "Verified by.."

Hva er problemet? ...bruker jeg kun nettbankbrikken og samme kode som når jeg logger inn i nettbanken.

Husk det er SQ777 som er topic-poster her - koden funker sikkert dårlig sammen med brevgiroløsningen han bruker :lol:

Martin, de kortene har ikke jeg, men det jeg prøver å si er at jeg kan bruke V by V ( har forberedt noen kort for det ) , men slipper jeg så gjør jeg det..

Press "betal" uten mikk er så mye greiere for oss stressa og late..;):lol: Forstår svindel, men det er mine kort.

Herlig folks, en ikke DY/SK debatt..

Forresten LN-MOW, når man bruker kort i butikker og restauranter i USA om dagen, må man dytte kortet inn i en liten boks og gi fra oss den hemmelige koden som i Europa.. ?? Sist i oktober slapp man det.. Ev. når kommer det..

Regner EB kommer kommer på banen vedr Diners..

Elsker den Discus, dagens..;)

Edit: Jeg leverer regningene over disk.. Mye enklere...:headbang Ingen koder..

OT, gleder meg å møte gjengen på lørdag. Tar med et par kort jeg husker koden til, slik at jeg slipper å bomme dere.. :up:

Forstår svindel, men det er mine kort.

Derfor vil du vel ikke dele det med andre? ;)
VFV er jo bare et ekstra passord .. er det så ille da?

Forresten LN-MOW, når man bruker kort i butikker og restauranter i USA om dagen, må man dytte kortet inn i en liten boks og gi fra oss den hemmelige koden som i Europa.. ?? Sist i oktober slapp man det.. Ev. når kommer det..
.

Bare når man bruker debetkort. Men det er ikke vanlig med chip her borte slik dere har.

Om "Verified By Visa/Mastercard" slår inn, tar det vel nesten lenger tid å "gå tilbake" å prøve med et nytt kort, enn det gjør å taste inn kodene som VBV trenger?

Vet ikke om det finnes forskjellige løsninger, men jeg bare legger inn et ekstra passord. tar meg max 5 sekunder.

Vet ikke om det finnes forskjellige løsninger, men jeg bare legger inn et ekstra passord. tar meg max 5 sekunder.
Innom nettbank, kodekalkulator med engangspassord pluss nettbankpassord, og er man heldig har man BankID så Java-appleten skal fyres i gang osv. - forskjellige løsninger pr. utsteder.

Takk for litt fart i forumet i dag... Helt herlig folks, ..

Siste innlegg : Slipper jeg en ekstra kode, gjør jeg det.. Lenge leve Diners ,

EB våkn opp.. Nå legger gammel mann seg , opp 0400 for å komme til PRG uten OK-seating.. Det funker ikke... Men who cares, 735 i vel en time...

Uansett frokost i OSLounge fra 06.20 ( gjør vel som Biz, lurer meg vel til det ulovlige, glass vin ?? ) hvis noen har lyst til å si hei.. Reidar ser ut som en typisk Reidar..::spin

Visa dukket opp med et skrikende "V by V" skilt. Lo høyt, tok det andre, Diners i filen. Betalt på null komma null uten de tre siste sifrene også..

Long live Diners, de gir deg lounges også...:cheers:

Kan kun være enig - jeg bruger også Diners til alt der er muligt. Orker ikke VbyV og lign.

Diners er et super kort og de andre verificeringsting er et irritationsmoment...

Hehe! Er du sponset av EB, Reidar??

Diners kommer nok også med chip i løpet av året. Kravene strammer seg rundt kortbetalinger, spesielt på nett.

3Dsecure løsningen er også igang med å innføres, og da må du ha en miniID brikke for å kunne betale på nett. Dette blir nok pålagt før året er omme, tipper jeg. For i denne bransjen kommer det omtrent nye sikkerhetskrav hver dag. Visa og Master legger føringene, og Diners og AmEx henger seg på, dog med litt forsinkelse.

Så du kan bare forberede deg på fremtidens betalingsløsninger. Og ærlig talt: Leverer du virkelig giroene over disk i bank og betaler 25-60 kr i gebyr pr regning? Trodde du var opptatt av billige løsninger? ;)

BF:cool2

Jeg hater også den "V by V"... Heldigvis er ikke "hovedkredittkortet mitt" knyttet opp mot noen BankID - ennå. Begynner å bli vel vanskelig. I USA kan vi vel enda bare lage en J på en kvittering/signerings-pad og trykke OK - chip er vel uhørt der borte ennå. Jeg har et knippe med fire BankID-brikker - forventes det at jeg går rundt med samtlige? Det går vel ikke lengefør en fancy hacker klarer å knekke en logaritme slik at de kommer seg forbi V by V også.

Jeg må også innrømme jeg føler meg nokså sikker på at chip'en også slower down farten i en kasse, jeg er nokså overbevist om at det tar mer tid fra jeg stikker inn chip'en til terminalen får tenkt seg om nok til at jeg får taste kode og OK, enn det det gjorde før med magnetstripe.

Hovedsaken er at jeg, selvom jeg vel er født en del senere enn vår venn fra Lillestrøm, også unngår V by V som pesten!

Last edited:
Fordelen med "VbyV" og Securecode, er jo at en hacker ikke får noe ut av å sniffe eller hacke seg inn på selgers webside, men må til din egen kortutsteders web for å gjøre det.

Biz, da .. Har nok brukt nettbank siden første dag.. Med kode duppeditt nå..;)

Driver også butikk, så det hadde blitt dyrt med "skranken"

Last edited:
Back