Du kan alltids proeve, men Lufthansa Miles & More har den mest rigide og uvennlige kundeservice jeg har opplevet hos noe nettverskselskap. Jeg har to opplevelser med dette, hvor det ordnet seg til slutt. Den ene gangen gjelder Miles & More. Jeg hadde registrert Finnair Plus som bonusprogram i en bestilling med Brussels Airlines. Det viste seg at reglene nylig var endret og min bookingklasse gav ikke lenger poeng i Finnair Plus. Klassen gav imidlertid poeng hos Miles & More. Jeg skrev til Miles & More og forklarte situasjonen og fikk foerst til svar at det var bare aa sende ombordstigningskort til Miles & More og poengene ville krediteres. Som sagt, saa gjort. Etter noen dager skrev de at dette ikke var mulig da et annet bonusprogram var registrert og at det var blitt gjort en feil ved foerste svar. Etter et par runder hvor jeg argumenterte med at man kan ikke si foerst det ene og saa det annet, samt at disse poengene ville blitt gitt meg om jeg hadde registrert Miles & More i foerste omgang. Videre, sa jeg at jeg ikke ville faa noen poeng jeg i utgangspunktet ikke hadde krav paa. De gav seg til slutt, men det er slik jeg ser det lite kundevennlig opptreden.
Gang nummer to loeste det seg enklere da en flyvning med SAS ble registrert i Eurobonus og en annen i Diamond Club (Jeg hadde en gang store planer for mitt medlemsskap der, men droppet dem). SAS stroek registreringen og jeg fikk etterregistrert den i Diamond Club uten problemer etterpaa.
Om det er samme bestilling, burde du ha en sterkere sak enn om det er to forskjellige. Lykke til.