Plastmodeller

LN-TIB

ScanFlyer Gold
Hei

Drev i mine yngre dager på å limte modellfly og ser her at det lager decals for norske selskaper. Det er vel en underdrivelse at dette frister å komme igang med igjen.

MEN, har trålet det vi har av lekebutikker her jeg bor og finner ingen av rette flytyper. I den forbindelse lurte jeg på hvor man kan kjøpe slikt på nett, og ikke minst de merker som er å anbefale. Har bare kommet over Revell her lokalt, men vil tro det finns flere produsenter?!

Hei

Drev i mine yngre dager på å limte modellfly og ser her at det lager decals for norske selskaper. Det er vel en underdrivelse at dette frister å komme igang med igjen.

MEN, har trålet det vi har av lekebutikker her jeg bor og finner ingen av rette flytyper. I den forbindelse lurte jeg på hvor man kan kjøpe slikt på nett, og ikke minst de merker som er å anbefale. Har bare kommet over Revell her lokalt, men vil tro det finns flere produsenter?!

De har en liten tegneserie/super-nerdete-samler-butikk bortgjemt i ei lita bakgate her i byen - som jeg endog ikke har vært på på kanskje 2 år - men som jeg godt husker hadde et helt loft med flymodeller. Sånne sette-sammen-og-lime-selv greier. Jeg kan stikke innom der en dag om du vil og sjekke hva de har :)

Trålet alt av lekebutikker der du bor du liksom, det er nå ikke store utvalget....! *mobb mobb* :p

Takk for alle svar. Har bestilt meg en Catalina og en Do228 nå mest for å "komme i gang" Har funnet endel steder på nett som selger, men mistet alle bokmerkene mine så jeg får vel lete på nytt.

For dekaler til norske sivile fly kan jeg kanskje driste meg til
å annbefale www.lndecals.com :-)

Happy modelling,
Ruben

Er disse som har inspirert meg. Problemet har bare vært å finne modeller å sette disse på ;) Så om du har gode tips, helst i 1:72 propellers så bare si fra =)

Mvh
Tom

Dekalene fra LN decals, er ett must.
Du kan også henvende deg hos Amundsen hobby i Trondheimsvn i Oslo. Ligger rett under Carl Berners Plass.

Erik Geicke.

Takk for alle svar. Har bestilt meg en Catalina og en Do228 nå mest for å "komme i gang".

Til Catalinaen kan du jo prøve å finne Vingtors dekalark med norske Cat'er fra krigens dager. Til DO228, så kan vi jo håpe på noe fra Ruben?
Ruben?

Både Ruben og Nils sine dakeler er av prima kvalitet.
Tenk å få en etterkrigs PBY-5A som dekalprosjekt og. En av de mørke blå som Luftforsvaret brukte.
Vingtor Luftveier sin Catalina hadde og vært noe å se på et dekalark. :)

Back