Plassering av radar

Hvor vil du helst ha radardekning

• Vestlandet

Votes: 27 61.4%
  • Trøndelag

Votes: 7 15.9%
  • Nord-Norge

Votes: 7 15.9%
  • Bryr meg ikke så veldig

Votes: 3 6.8%

• Total voters
    44

gustavf

Moderator
Medlem
Det ser nå ut til at vi har finansiert en "Scanair Forum"-radar for å koble til Flightradar24.com. De områdene i Norge med dårligst dekning er, så vidt jeg har klart å finne ut:

• Fjellområdene i Sør-Norge
  • Området fra Kristiansand til Ålesund (Ålesund og et stykke oppover vil få bedret dekning takket være ENKB)
  • Nord-Norge (her er det rykter om en mulig radar nær Bardufoss som kan komme)

I tillegg er det dårlig dekning i lave høyder rundt en del flyplasser utenom disse områdene, spesielt Værnes.

Jeg ser derfor særlig to plasseringer som er aktuelle:
  • Sørvestlandet, fortrinnsvis et sted i nærheten av Haugesund eller Stavanger
  • Nord-Norge
  • Trøndelag

Si din mening om hvor radaren bør plasseres... Spesielt de som er med og sponser tar vi selvføgelig hensyn til. Tips om noen som kan være passende vertskap mottas også med takk.

Ser ut som flightradar24 nå har fått en boks nede i nærheten av Nürnberg!

Tenk så flott om man hadde fått opp slike bokser flere steder i Europa så man fikk bedre dekning!! Noe for Flyertalk??

BF:cool2

Jeg stemmer for i nærheten av Sola. Her er det veldig flatt rundt flyplassen (les: Jæren) som vil gjøre at det blir god dekning og det er mye IC trafikk over her.

Jeg stemmer for i nærheten av Sola. Her er det veldig flatt rundt flyplassen (les: Jæren) som vil gjøre at det blir god dekning og det er mye IC trafikk over her.

Vi jobber med ei god plassering i nærheten av Sola også. Bergen blir litt langt nord for å få med seg den store trafikken i Nordsjøen, og jeg er også redd for at det ikke vil dekke langt nok inn på fjellet.

Får en plassert en litt nord for Sola, så fanger jo denne opp trafikken til nord for Bergen. Med en sender til på Nord-Vestlandet, så bør vel denne få med seg alt mellom Bergen og Trondheim, gitt at det finnes åpne landskap å sette den i?

Åpne landskap er litt mangelvare på den kanten av landet, har jeg hørt... I nærheten av Haugesund tror jeg også kunne være bra.

Veldig mange nye brukere ble registert i ettermiddag, tilsynelatende for å rigge denne avstemminga. Jeg har fjernet de stemmene som kom fra disse brukerne og stengt for flere stemmer.

Det meste tyder på at radaren havner i Bergen.

Hei. Er det noen som vet oversikt over fastinnstallerte radarer i Oslofjorden og evt. finnes det noen i Bunnefjorden?

Straks senebetennelsen slipper litt tak, så skal boksen komme opp her også. Det er på overtid nå. Men har hatt litt utfordringer..

Back