Piratbusser fra TRF

Status
Not open for further replies.
Minibusstrafikk er veldig vanlig i Øst Europa og der er det for rutebuss og regne, iallefall i de store byene. Artig at de starter trafikk på TRF. Men skjønner at dette reageres på av de ordinære busselskapene som trafikkerer TRF.

Men de kan vel ikke stoppes vil jeg tro...

Det er ikke fritt frem å starte persontransport mot betaling, så stoppes kan dem nok, dersom myndighetene mener det er verdt bryet.

Det er en omfattende virksomhet, og Torp ekspressen har tidligere anmeldt dette til politiet. det er flere minibusser som daglig kjører tur tetur Oslo, stort sett med polske passasjerer. Sjåførene står ved ankomst med plakater " drammen - Oslo".

... og omtrent like lovlig som pirattaxi ...

Hallo MOW....du din exmonopolist - kommunist :p Dette er LCB som markedskreftene bestemmer....ikke bland inn regler og lovverk.....massene stroemmer til LCB'ene (LowCostBus);)

Slutt med moralismen og la de hente sine landsmenn, jeg ser ikke problemet. Det er mye annet en heller kan konsentrere seg om!:old

Get a grip!!! Dette er kommersiell virksomhet, det er ulovlig og piratvirksomhet og de stjeler passasjerer fra de som har lov til å operere der!!!

Slutt med moralismen og la de hente sine landsmenn, jeg ser ikke problemet. Det er mye annet en heller kan konsentrere seg om!:old

Jeg tviler veldig sterkt på at ting som pliktavhold, kjøre- og hviletid, sikkerhetsseler eller skatt er spesielt høyt prioritert i pirattaxinæringa. Når noen begynner med useriøs og ulovlig virksomhet, så er det ikke greit. En ting er at de bryter en masse regler som er der av en grunn, men de gjør det også vanskeligere for de seriøse å konkurrere.

Jeg ser ikke slik på det folkens. Dette er kultur i øst europa på samme måte som andre innvandrere tar med sine kulturer hit til landet. De henter sine kjenninger og ryktebørsen går. Dessuten blir det begrenset volum av dette. Dette er griske taxi og busselskaper som hisser seg opp over småtteri og media blåser opp. Slik har det alltid vært på TRF.

Last edited:
Dette er griske taxi og busselskaper som hisser seg opp over småtteri og media blåser opp. Slik har det alltid vært på TRF.
Så siden det bare er "griske taxi og busselskaper" som klager er det OK at disse minibussene driver utenfor lovverket? :stir

Dette er kultur i øst europa på samme måte som andre innvandrere tar med sine kulturer hit til landet. .

Så det setter dem over norske lover og regler?

Hva hadde du sagt hvis WIZZ sto og praiet pax i sjekkinkøen til DY?

Det som er litt morsomt er jo at vi Nordmenn oppfører oss på akkurat samme måten. I Spania så er det jo norske trygdemottakere som kjører "kjente" til flyplassen for litt betaling.

Aftenposten.no

Jeg ser ikke slik på det folkens. Dette er kultur i øst europa på samme måte som andre innvandrere tar med sine kulturer hit til landet. De henter sine kjenninger og ryktebørsen går. Dessuten blir det begrenset volum av dette. Dette er griske taxi og busselskaper som hisser seg opp over småtteri og media blåser opp. Slik har det alltid vært på TRF.

Sosial dumping i taxi/buss næringa er ikke så nøye, bare luftfarten blir spart.

konkret spm : Så du synest det er ok at pirattaxi-verksemd går føre seg på TRF, sidan
1. dette er ein del av aust-europeisk kultur?
2. dei selskapa som køyrer dette lovleg og etter konsesjon er for griske?

Status
Not open for further replies.
Back