Hvis du tar en titt på timekravene i linken jeg la ut vil du se at det er temmelig høye krav ihvertfall i Emirates. Du må ha minst 2500 timer fra tung luftfart for i det hele tatt å bli vurdert, så veien dit er lengre og tyngre enn mange andre. Så vidt jeg vet er det rundt 40 nordmenn i Emirates i dag, og jeg tror alle gikk fra en annen jetjobb de hadde først.
Nærmere heimen har både Ryanair og Norwegian mange tusen søknader liggende; som Trevln nevner her oppe fikk Norwegian inn 3000 søknader på en håndfull stillinger for ikke lenge siden.
Det de fleste ender opp med å gjøre er å jobbe noen år som instruktør for å samle rundt 1000-1500 timer. Da er man straks mer aktuell for mange selskap enn en som kommer rett fra flyskolen med 200 timer.
Nærmere heimen har både Ryanair og Norwegian mange tusen søknader liggende; som Trevln nevner her oppe fikk Norwegian inn 3000 søknader på en håndfull stillinger for ikke lenge siden.
Det de fleste ender opp med å gjøre er å jobbe noen år som instruktør for å samle rundt 1000-1500 timer. Da er man straks mer aktuell for mange selskap enn en som kommer rett fra flyskolen med 200 timer.