• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

pilot for forsvaret.

LN-KFW

ScanFlyer Blue
Hei,

har planer om å prøve å bli pilot etter endt utdannelses løp nå, men er det noen her som har noe erfaring fra dette og som vil dele med en som gjerne vil ta til luften.

Hvordan er kravene som;
fysisk, psykisk, med mer?

Gjerne del mer eller det som kan være nyttig å vite.

:)
 
Det er en del informasjon tilgjengelig her: http://www.mil.no/luft/start/karriere/Luftforsvarets_flygeskole/

De fysiske kravene er på ingen måte uoverkommelig og det skal ikke annet til enn forberedelse (trening) i forkant dersom man ikke allerede oppfyller disse kravene. De psysiske/motoriske/etc testene er det ikke så mye man kan gjøre med for å forberede seg på; de handler om egenskaper som blir utviklet i løpet av lang tid under oppvekst og tidlig voksen alder.

Det finnes også andre teoretiske tester hvor kunnskap fra tidligere skolegang kan komme godt til nytte, men disse testene er det mye hemmelighetskremmeri rundt; og det er også med en årsak til det tenker jeg! Også de psykiske/psykomotoriske testene er det mye hemmeligheter rundt.

Det som står på Luftforsvarets sider om T-37B Tweet kan du glemme; nå er T-6A Texan II kommet for fullt og ingen i USA flyr T-37B (med mindre man bruker det til droneflyging eller noe annet). Sheppard AFB var den siste basen som fløy T-37B.
 
Back
Top