Pensjonist skadd i sikkerhetskontrollen på OSL

LN-KGL

ScanFlyer Mile High Club
Pensjonist skadd i sikkerhetskontrollen på OSL

Hjertesyke Terje Joakim Moan ble alvorlig skadd i sikkerhetskontrollen på Gardermoen. Nå venter mange måneder på sykehus.

Dette var ingressen til Haugesunds Avis og i artikkelen står det følgende:

Har legeattester
Pensjonisten er alvorlig hjertesyk med ustabil angina. For tolv år siden fikk han operert inn en smertestimulator. Når denne blir utløst, sender den elektrostøt til nerver i ryggmargen for å lindre smertene. Pensjonisten har legeattester på at han ikke kan gå gjennom sikkerhetskontrollene på flyplasser.

------

Moan viste papirene og slapp å gå gjennom den vanlige kontrollen. Han ble i stedet kontrollert av to sikkerhetsvakter. Pensjonisten måtte ut av rullestolen, og ble sjekket fysisk, sannsynligvis med en håndholdt detektor. Under undersøkelsen kjente han sterk varme og fikk kraftige smerter der smertestimulatoren er operert inn. Jeg hylte av smerte, og ble umiddelbart sluppet gjennom kontrollen, forteller han.

Med andre ord er det ikke bare flygere og andre innsidere som har problemer. Lurer på hvor mye det kostet all den sykehusbehandlingen til herr Moan?

Hele artikkelen: http://www.h-avis.no/nyheter/skadd-i-sikkerhetskontroll-1.6651926

Re: Pensjonist skadd i sikkerhetskontrollen på OSL

"Sannsynligvis med en håndholdt detektor"

Hvis vekteren har gjort søket med håndholdt detektor er det er stor glipp. Har personlig lite tro på at det har blitt gjort for hva er da vitsen med å ikke gå igjennom metalldetektoren da? Hvordan vet han at dette skjedde på OSL? Det kan jo ha ha startet allerede på vei ned, eller der han kom fra. Er jo den mest overvåket plassen på flyplassen, så burde ikke være noe problem å se hva som skjedde.

Hvis du hadde lest hele artikkelen Helikopter, så tror jeg ikke du hadde trengt spør.

På Helganes og i Bodø gikk alt greit da jeg skulle inn i avgangshallen. Problemet er Gardermoen, sier Moan, som hadde trøbbel i sikkerhetskontrollen på hovedflyplassen også for seks–sju år siden.

Den gangen forlangte sikkerhetsvaktene at de skulle kontakte lege. Av den grunn måtte jeg vente fire timer, og nådde ikke flyet mitt, forteller han.

Helganes: stedet der flyplassen på Karmøy ligger

Moralen er LN-KGL - og som jeg alltid sier :p - at karmøybuer ikke burde ut på tur [dukker]

Spøk til side: Stemmer dette - og det tviler jeg egentlig ikke på basert på egne erfaringer - har noen et alvorlig forklaringsproblem.

Vil ikke si at det var et forklaringsproblem, men et opplæringsproblem er det i hvert fall - hvis det ikke er et IQ-problem da?

Back