PAX statistikk på flygninger

Klette

ScanFlyer Blue
PAX statistikk på flygninger

Hei,

Er det noen som vet om det finnes noen nettsider som viser antall passasjerer på flygninger som er ferdig fløyet?

Jeg skal over til statene og foretrekker flygninger hvor flyet ikke er stappfullt. Dette fordi det er fint å ha ledig sete ved siden av osv... Generelt mer plass...

Noen som har erfaring med å finne ut slike ting?

mvh
Andreas

Re: PAX statistikk på flygninger

Kan man stole på denne siden ? ( Expertflyer). Jeg tok en sjekk på en flight jeg har i januar 2013 på SK908 EWR - OSL, og kun 4 seter i eco var tatt. Jeg sjekket også eco +, og der var kun 2 seter tatt. For meg virker det som usannsynlig. SAS har jo hatt billigsalg nå en stund, og jeg hadde forventet at New York flyet ville ha langt flere seter blokkert enn kun 4 stk. Må man oppgradere seg til expertflyer Pro for å se det reelle antall ledige seter ?

Seatmaps er kun nyttig for selskaper som selger mye online og som tillater setevalg som en del av bestillingsprosesen. Dvs for det meste de amerikanske selskapene..

Så langt frem er det det uansett umulig å spå om belegg.

Seatmaps er kun nyttig for selskaper som selger mye online og som tillater setevalg som en del av bestillingsprosesen. Dvs for det meste de amerikanske selskapene..

Så langt frem er det det uansett umulig å spå om belegg.

SAS har jo gratis setevalg(, og norwegian mot betaling) :)

Det var ikke poenget, men når setene blir "tatt". Sas får du velge ved innsjekk og ikke alle som reiser med nax forhåndsvelger sete i booking. Dermed ser man ikke aktuell setevalg/antall bookede før kort tid før reise.

Hos SAS booker mange via reisebyråer og type Expedia-sites, så det er mange som ikke booker seteplass. Derfor er ikke seteplanen pålitelig.

Back