Antall reisende fra Sandefjord Lufthavn Torp gikk ned totalt med 15,3 prosent i september sammenlignet med ifjor.
Det er utenlandspassasjerere som svikter flyplassen.
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/vestfold/1.7331956
Antall reisende fra Sandefjord Lufthavn Torp gikk ned totalt med 15,3 prosent i september sammenlignet med ifjor.
Det er utenlandspassasjerere som svikter flyplassen.
Eller: Folk vest for Lysaker foretrekker Rygge når de skal reise for 200 kroner?
Dette er skummelt med Ryanair som får operere på en flyplass. Flyplassen blir helt avhengig av inntektene det ene selskapet genererer.
Det er jo ikke noe mer skummelt enn SAS og Norwegian på Gardermoen eller Arlanda. Bestemmer SAS seg for å flytte flygninger til en annen flyplass, så blir det mindre trafikk.
Synes du ikke?
Jeg er ganske sikker at andre aktører hadde kommet inn og dekket markedet hvis SAS hadde trukket seg fra OSL.
Det samme skjer ikke på Torp. Men hvis Torp bestemmer seg for å gi samme vilkår til SAS/Norwegian så kanskje de vil satse.. det har jeg ingen forutsetning for å si noe om.
eller monopol pga markedsdominans fra en aktør
Eller ikke!
Da er det vel ingen fri konkuranse noe sted da?Les litt om hva "fri konkurranse" er, så kan du selv tenke over om du synes det er det på Torp.
Fri konkurranse kjennestegnes ved fri prisdannelse, fri etablering og full informasjon.. les raskt om det her ( http://no.wikipedia.org/wiki/Fri_konkurranse ) .
Jeg tror nok SAS, Norwegian eller hvem som helst andre ville fått like gode vilkår hvis de satset like massivt som det Ryanair gjør når de er et sted.
Kommer Norwegianog sier "vi vil starte med 400 flyvninger pr måned, med 737-800, og en kabinfaktor i snitt på 82 i løpet av et år", ja da tror jeg nok de hadde fått en pris litt under listepris.
Norwegian kommer med fire fly i måneden. Da må man finne seg i å betale en annen pris enn om man kommer med 400. Skulle bare mangle.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.