Passasjerer vil saksøke Ryanair, emergency descent 2012

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
Passasjerer vil saksøke Ryanair, emergency descent 2012

Kan ikke finne en tidligere tråd på denne hendelsen så jeg forsøker å lage en ny en.

Some of the 134 passengers said they suffered physical and psychological injuries and are seeking compensation.

**

The plane was just north of Lugano, Switzerland, when oxygen masks were released and the crew started the emergency descent of about four miles in five minutes.

At the time, Ryanair said the captain had identified a pressurisation warning and descended from 31,000 ft to 10,000 ft as recommended.

It levelled out at 10,000 feet before being diverted to Frankfurt, from where passengers were flown to the UK on a different flight.

**

Solicitors have issued the legal proceedings against Ryanair on behalf of a number of affected passengers who are seeking compensation.

http://www.bbc.com/news/uk-england-26756468
http://www.bbc.com/news/uk-england-nottinghamshire-17631534

Har de en sak? kjenner ikke til praksis i UK, begynner de å strebe etter praksis man kan tenke seg de har i USA? Besetningen gjorde vel alt rett og gikk ned til lavere luftlag slik at folk kunne puste normalt før de fortsatte til HHN hvor FR har vedlikeholdsbase og kanskje tilgjengelige fly så de kunne få passasjerene videre til sin destinasjon.
 
Re: Passasjerer vil saksøke Ryanair, emergency descent 2012

Velkommen til "compensation culture" og "no win no fee" advokatstanden. Laveste form for skadedyr hele gjengen som har vært forsøkt utryddet men som hele tiden virker å finne nye smutthull til å utøve sine "gode gjerninger" som er å kjempe for stakkars mennesker som utsettes for "urett" og "ubehag" :angry: De driver oppsøkende virksomhet og er pådriver for det hele. Har ikke tall på hvor mange salgstelefoner og tekstmeldinger jeg har hatt om ulykken jeg visstnok var utsatt for de siste par årene og fortsatt har krav på kompensasjon for...

Det skulle ikke forundre meg om det er verre her i UK enn i USA selv om summene som regel er noe mer edruelige. Jeg er overhode ikke overrasket over denne saken og håper disse passasjerene taper så det suser. Ellers blir det vel at setebeltene blir påkrevd under hele flygingen og at i en eventuell nødsituasjon så må en tenke på at ingen kanskje kan lide ubehag...så får det heller være at de dør i stedet, for å si det brutalt.
 
Last edited:
Re: Passasjerer vil saksøke Ryanair, emergency descent 2012

Hvordan i huleste kan de ha en sak her? De kan da ikke forvente å vinne i en sak hvor mannskapet ombord gjør de nødvendige håndgrepene for å forhindre en katastrofal situasjon? Om disse vinner frem så vil vel Norwegian, SAS og Widerøe få en hel haug av søksmål fra landinger i Nord-Norge og langs vestlandet. Dette er jo så idiotisk at den eneste parallelen jeg klarer å dra er ambulansepersonell i USA som blir saksøkt for å ha reddet livet til folk.
 
Re: Passasjerer vil saksøke Ryanair, emergency descent 2012

Fra BBC:

Patricia Bertin, a PHD student at Loughborough University, in Leicestershire, was travelling with her husband and two children.

The Brazilian national said the effects of the ordeal were "devastating" and she now finds it difficult to fly.

"It's been two years now since the accident and it just changed my life completely," Mrs Bertin said.

Kjipt for hun, men så lenge det ikke er en kausal sammenheng mellom det Ryanair kan påvirke og hva som skjedde så ser jeg ikke helt hvordan disse folkene kan vinne. Virker også som om det er et problem at de fløy til HHN, men "nearest suitable" er ikke lik "nearest possible".

Noen typer advokater plasserer jeg i samme bås som vinningskriminelle.
 
Re: Passasjerer vil saksøke Ryanair, emergency descent 2012

Ryanair said the captain had identified a pressurisation warning and descended from 31,000 ft to 10,000ft as recommended.

Mr Frater, from Bakersfield, said: "I don't know how long we were actually falling but you could tell it was rapidly because of the pressure in our ears.

Var vel heller fra at kabintrykket forsvant og hadde de ikke stupt så hadde trykket i ørene blitt mye, mye verre (Før de hadde besvimt). Flyet falt jo heller ikke, de fløy ned til lavere høyde (Om en ganske så raskt). Kan ikke se for meg at de har noe å komme med i retten.
 
Back
Top