Passasjerer i nord irriterte over Widerøe

tosfreight

ScanFlyer Silver
Passasjerer i nord irriterte over Widerøe

Leste i avisa Nordlys (papirutgaven, fant ikke artikkelen på nett) at mange nå begynner å irritere seg over de stadige kanselleringene av Widerøe-flighter i Finnmark og Troms. Blant annet intervjues en lege som ofte flyr TOS-ALF, som har sett seg lei på dette. Han mener at WF har en altfor ambisiøs fly- og crewplanlegging med altfor små marginer. I tillegg tror han at WF kalkulerer med kanselleringer. Info-Siw i WF avviser dette, men sier at de blant annet har vært rammet av en gå-sakte-aksjon blant teknikere, og antyder også at de har en litt for ambisiøs fly- og crewkabal.

Må si meg enig i at det har vært unormalt mange kanselleringer hos WF i høst/vinter, og jeg skjønner godt de som blir irriterte. Det blir jo også et lite irritasjonsmoment hos oss som jobber med WF daglig. Får håpe de klarer å rydde opp i dette. Har hørt at de har prøvd å utdanne flere cabincrew, kanskje det kan hjelpe...

Eivind

Replying to Topic 'Passasjerer i nord irriterte over Widerøe'

Også på Evenes irriterer man seg over stadige kanselleringer med Widerøe ettersom jeg hører. Det har vært ganske mye av dette i det siste. Et eksempel er at både i går og i dag har morgenflighten til Bodø vært kansellert (og ditto kveldsankomsten dagen før).

Er det bare mangel på cabincrew eller mangler man piloter også?

det kan nok skyldes gå-sakte aksjonen til teknikerne, da skal det ikke mye til før det blir kanselleringer og forsinkelser.

Jo det har vært mye avlyste flygninger og forsinkelser i det siste.

Og jeg som trodde Kato air var den "store lille stygge" mht kanselleringer. Widerøe er ikke så langt etter skjønner jeg.:spin:

Og hvorfor går teknikerne sakte? Kan ikke huske å ha lest om konflikter i WF.

Tror WF har for ambisiøs crew planlegging. det har vært ekstremt mye kanselleringer pga crew-mangel, de siste månedene.

Flyene er jo også, "timet" til å fly mest mulig iløpet av dagen. Så får man forsinkelse på en flymaskin ut en plass, så forplanter det seg videre i "systemet".

Snags , teknisk feil, det har det vel ikke vært noe verre med nå enn det alltid har vært igjennom årene. Forsinkelse på grunn av teknisk , kan man bare ikke unngå. Sikkerthetsmessig kan man jo ikke fly med fly som har snags, som de ikke kan "gå med".

Edit: glemte været.... nå begynner den "travle" årstiden med snø/snø og snø. De_ice`ing av fly , snøbrøyting av baner.

Det er ikke lagt av tid til de-iceing i ruteplanleggingen, så de-ice bare det skaper forsinkelser...

Originally posted by Jan H

Tror WF har for ambisiøs crew planlegging.
Flyene er jo også, "timet" til å fly mest mulig iløpet av dagen. Så får man forsinkelse på en flymaskin ut en plass, så forplanter det seg videre i "systemet".

Snags , teknisk feil, det har det vel ikke vært noe verre med nå enn det alltid har vært igjennom årene. Forsinkelse på grunn av teknisk , kan man bare ikke unngå. Sikkerthetsmessig kan man jo ikke fly med fly som har snags, som de ikke kan "gå med".

Edit: glemte været.... nå begynner den "travle" årstiden med snø/snø og snø. De_ice`ing av fly , snøbrøyting av baner.

Det er ikke lagt av tid til de-iceing i ruteplanleggingen, så de-ice bare det skaper forsinkelser...

Er det første sesongen Widerøe flyr i Nord-Norge? Man gjorde vel de-icing ifjor også...

Dette med kanselleringer og forsinkelser er som oftest meget sammensatt. Men, for de som er spesielt interessert er det bare å gå inn på www.wideroe.no. Under "Er flyet i rute" kan dere se det eksakte trafikkbildet, hvor det også opplyses om årsak til forsinkelser og kanselleringer. Det tror jeg WF er alene om:D

gå sakte aksjonen blant flydoktorene er avblåst dem da..

DY: trodde du visste at vinteren kommer like brått hvert år den.. og det gjorde det etter det jeg har skjønt til gangs i Tromsø (og andre plasser) i går :)

Originally posted by DY

Og jeg som trodde Kato air var den "store lille stygge" mht kanselleringer. Widerøe er ikke så langt etter skjønner jeg.:spin:

men så har nå Widerøe en del flere flyvninger enn hva Kato har da.. så kanskje dem ikke er så ille like vel..

Originally posted by DY

Å joda, Kato glimtet til de også i dag med 4 timer forsinkelse på morgenflighten til Bodø som også resulterte i 2 kansellerte avganger senere på dagen :)

Originally posted by LCH78

DY: trodde du visste at vinteren kommer like brått hvert år den.. og det gjorde det etter det jeg har skjønt til gangs i Tromsø (og andre plasser) i går :)
På lørdag,ikke i går... :alien:

¨

Joda vet da det....mitt innlegg over var ironi:D

Originally posted by LN-MEH

På lørdag,ikke i går... :alien:

ukai.. var bare noen pax som sa at det var fullstendig kaos i Tromsø i går som følge av snøværet :)

Originally posted by WF841

Originally posted by DY

Å joda, Kato glimtet til de også i dag med 4 timer forsinkelse på morgenflighten til Bodø som også resulterte i 2 kansellerte avganger senere på dagen :)

Grunnen til dette var at Kato kom seg ikke fra basen Evenes ....var så tett der at de ikke kunne ta av engang....laaang delay derfor delay på 6s601

Originally posted by Jan H

Originally posted by WF841

Originally posted by DY

Grunnen til dette var at Kato kom seg ikke fra basen Evenes ....var så tett der at de ikke kunne ta av engang....laaang delay derfor delay på 6s601
Mener du å si at feilen ikke var Kato airs? :D (dette var inoni)

Og historien fortsetter! Flere som ikke er fornøyd med tilbudet til WF..... Eller er det Finnmarksavisene som er "ute etter" SAS konsernet.... De kan jo ha lært av slemme VG……. :sarc :D

http://www.altaposten.no/nyheter/article8973.ece

http://www.altaposten.no/incoming/article8976.ece

http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article1340580.ece

:p :naughty:

Originally posted by Jack

Og historien fortsetter! Flere som ikke er fornøyd med tilbudet til WF..... Eller er det Finnmarksavisene som er "ute etter" SAS konsernet.... De kan jo ha lært av slemme VG……. :sarc :D

http://www.altaposten.no/nyheter/article8973.ece

http://www.altaposten.no/incoming/article8976.ece

http://www.finnmarkdagblad.no/nyheter/article1340580.ece

:p :naughty:

Men morsomt blir det jo når informasjons-sjefen i Widerøe først prøver å legge skylda på det dårlige været...og så viser det seg at ingen av de 22 avgangene har blitt kansellert pga været - komisk:D

"– Vi har hatt mye dårlig vær...

– Ingen av de 22 kansellerte Alta-flyvningene er stoppet på grunn av været.

– Sier du det? Javel, men samtidig har vi hatt en gåsakte-aksjon blant våre teknikere, som har vart i ei uke. Den har ført til at mye av vedlikeholdet og de tekniske inspeksjonene har tatt lenger tid enn vanlig. I tillegg har vi hatt problemer med å skaffe til veie nok crew til å bemanne flyvningene, opplyser Sandvik"

Back