Passasjerer bruker automatisk innsjekk - køene minsker

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Passasjerer bruker automatisk innsjekk - køene minsker

4 ud af 5 benytter automatisk check-in
Både lufthavne og feriefolk mærker, at sommertrafikken glider meget lettere efter de rejsende har vænnet sig til at checke ind via automater.
Dette er gode nyheter!

http://www.standby.dk/news/22911

Re: Passasjerer bruker automatisk innsjekk - køene minsker

Ja, når det stort sett ikke finnes noe alternativ, er det ikke så rart at folk bruker automat når de kommer på flyplassen.

Ja, når det stort sett ikke finnes noe alternativ, er det ikke så rart at folk bruker automat når de kommer på flyplassen.

Litt sånn som undersøkelsene Posten gjør som konkluderer med at bruk av postkontorer går ned.... ;)

tja, på flere flyplasser har vi sett at vi har måttet redusere kapasiteten i manuell innsjekk og øke på bagdrop ettersom folk flytter fra manuell til automatinnsjekk selv

tja, på flere flyplasser har vi sett at vi har måttet redusere kapasiteten i manuell innsjekk og øke på bagdrop ettersom folk flytter fra manuell til automatinnsjekk selv

Det stemmer sikkert, men i TOS så tror jeg knapt det finnes muligheter til manuell innsjekk. Det er vel noen som går rundt og hjelper til, og de har vel en skranke blant automatene som de kan gjøre litt andre ting enn automatene. Jeg har imidlertid sjelden sett en innsjekkingsskranke bemannet (annet enn for bagdrop). På OSL er det vel litt anderledes, hvor man faktisk kan sjekke inn i skranke.

La merke til det på OSL sist jeg dro derfra. Da hadde hele E-feltet blitt bag drop, mens business og gull-skrankene var flyttet over til F sammen med vanlig innsjekk

Då måste ARN vara den femte flygplatsen!

La merke til det på OSL sist jeg dro derfra. Da hadde hele E-feltet blitt bag drop, mens business og gull-skrankene var flyttet over til F sammen med vanlig innsjekk

I går var ikke biz/øko ekstra bagdrop betjent. Veldig dårlig av SAS, det er jo en del av det man er villig til å betale ekstra for, å slippe å stå så mye i kø.
For første gang på veldig lenge måtte jeg så mer enn 2 minutter i kø for bagdrop.

I går var ikke biz/øko ekstra bagdrop betjent. Veldig dårlig av SAS, det er jo en del av det man er villig til å betale ekstra for, å slippe å stå så mye i kø.
For første gang på veldig lenge måtte jeg så mer enn 2 minutter i kø for bagdrop.

I biz/extra så kan du fortsatt droppe bagen i den normale C-klasseskranken, da...

Er det i det hele tatt noen særlig forskjell på baggasje innsjekk og bag-drop?
Hva er vitsen med bag-drop når du likevel må stå i kø for dette?
Det er jo samme køen de fleste plasser!

Er det i det hele tatt noen særlig forskjell på baggasje innsjekk og bag-drop?
Hva er vitsen med bag-drop når du likevel må stå i kø for dette?
Det er jo samme køen de fleste plasser!

En bagdrop-kø beveger seg jo mye raskere enn konvensjonell innsjekkskø.

I biz/extra så kan du fortsatt droppe bagen i den normale C-klasseskranken, da...

Hvor er den da? I går var det vanlig bagdrop, vanlig innsjekk, EBG og BIZ/Y, fra høyre mot venstre på felt E (eller F, husker ikke helt).
Bare vanlig bagdrop, vanlig innsjekk og EBG var betjent.

Hvor er den da? I går var det vanlig bagdrop, vanlig innsjekk, EBG og BIZ/Y, fra høyre mot venstre på felt E (eller F, husker ikke helt).
Bare vanlig bagdrop, vanlig innsjekk og EBG var betjent.

I "BIZ/Y" - eller var heller ikke denne betjent? Det er jeg med på er et større problem.

Nei, den var ikke betjent. De regner vel med at det bare er turister som reiser i juli da.

Automatisk innsjekk er bra. Nå ønsker jeg meg automatisk sikkerhetskontroll. :cool2

Det stemmer sikkert, men i TOS så tror jeg knapt det finnes muligheter til manuell innsjekk. Det er vel noen som går rundt og hjelper til, og de har vel en skranke blant automatene som de kan gjøre litt andre ting enn automatene. Jeg har imidlertid sjelden sett en innsjekkingsskranke bemannet (annet enn for bagdrop). På OSL er det vel litt anderledes, hvor man faktisk kan sjekke inn i skranke.

Vel, man kan egentlig sjekke inn der det står Bag Drop, hos SK iallefall. Da jeg hadde problemer med API på vei til MAN og automatene nektet innsjekk, var det ikke noe problem å bare gå til skranken og prøve å sjekke inn (de fikk etter hvert problemer, så vi ble flytta bak automatene, men muligheten ser ut til å finnes).

SAS begynte med automater rundt '85. På tide at de reisende begynner å bli vandt til de...

Hva slags automater var det SAS hadde i 85?

Om jeg ikke husker helt feil så var de fra Nixdorf Computer og var vel lett ombygde bankautomater (shoot) .

Last edited:
Back