Passasjer saksøker Norwegian

Re: Passasjer saksøker Norwegian

Uenig i den tenkemåten, fordi det legger opp til at kranglefanter kan saksøke selskapet og forvente økonomisk gevinst. Det er potensielt mye dyrere i lengda.

Det kan så være, men slik er nå engang reglene - Småkravsprosess.
Blir det misbrukt mye så vil nok lovgiverne ta opp reglene til vurdering.

Re: Passasjer saksøker Norwegian

The fun continues...

http://www.itromso.no/nyheter/article7248969.ece

"Husker du tromsømannen som var så forbannet på Norwegian at han saksøkte dem for 12.000 kroner, men som i stedet endte med å måtte betale flyselskapet 35.000 kroner i saksomkostninger?

Vel, nå må den arbeidsledige tromsømannen punge ut nye 30.000 kroner etter at han anket de idømte sakskostnadene til lagmannsretten — og tapte igjen.

Til nå har dermed 51-åringen brukt 65.000 kroner i sitt forsøk på å bekjempe flyselskapet i retten."

Mye snadder her

I tillegg til krav om prisavslag på grunn av forsinket ankomst til Spania, krevde mannen blant annet:

Dekning av mat, sjokolademelk, avis og godteri
Erstatning for tap av en ikke-betalt vindusplass
Erstatning eller prisavslag på grunn av barnegråt og/eller annen bråk på flyet
Erstatning eller prisavslag fordi en av flyreisene gikk tidligere enn oppsatt — og at han dermed ikke fikk tid til å hygge seg på flyplassen.
I tingrettsdommen ble kravene til dels betegnet som «meningsløse» og som «utidig trette».

Man kan lure på hvilken verden noen lever i. Med seg selv i sentrum?

Erstatning eller prisavslag på grunn av barnegråt og/eller annen bråk på flyet

Seriøst? Men det hadde altså vært greit om den samme ungen ikke hadde grått om flyet var i rute?

Er ikke ofte jeg kaller folk for det, men her får jeg lyst til å bruke ordet "idiot".

Vel, nå må den arbeidsledige tromsømannen punge ut nye 30.000 kroner etter at han anket de idømte sakskostnadene til lagmannsretten — og tapte igjen.

Til nå har dermed 51-åringen brukt 65.000 kroner i sitt forsøk på å bekjempe flyselskapet i retten."

Godt og se skattepengene mine går til trengende advokater....

Back