Netop tillægget af skatter, afgifter, kreditkortgebyr, evt. bagagegebyr, evt. check-in-gebyr betyder jo netop at billetterne ikke koster 1 krone. hvis den mindste pris er 78 kroner, så er det 78-kroners billetter. (og velsagtens plus kreditkortgebyr på 20 kroner per pax per leg)
At kalde billetter til 78 kroner for 1-krones billetter er og bliver et fupnummer for at lokke folk ind i butikken og vække deres rejselyst.
Det svarer til at gå i Rema og købe en liter mælk til 50 øre - plus moms, leje af ko, foder-tillæg, gebyr mejeri for at malke koen, transport fra mejeri, emballage, husleje til Rema, køleskabsgebyr, gebyr for at betale ved kassen osv. - så kommer prisen alligevel op på normalprisen. Her har jeg heller ikke muligheden for at låne koen og drikke direkte fra den, så jeg kan få mælken til 50 øre.
Jeg er som forbruger ligeglad med hvilke udgifter Ryanair (og andre flyselskaber for den sags skyld) har for at sælge billetten og jeg er også ligeglad hvem der modtager disse penge - så længe jeg ikke har mulighed for at vælge det fra, så skal det regnes med i den pris de opgiver.
Butikker reklamerer heller ikke med priser uden moms, afgifter, ekspedition osv.