Passasjer kastet av

imm

ScanFlyer Crusty
Sandefjords Blad meldte idag om en passasjer som ble tatt av Ryanairs fly til Madrid i går kveld. Damen på 32 år kom i diskusjon med en av kabinbesetningen, hvorvidt håndbagasjen hennes var for stor/tung eller ei. Kabinpersonalet ville ha bagasjen hennes i lasterommet, men passasjeren ville ikke dette. Det ble visstnok en heftig diskusjon, som endte i at flyets kaptein kom bak i kabinen og ba passasjeren forlate flyet. Det gjorde hun ikke. Flyplassens vakter ble tilkalt, men de kunne heller ikke få damen ut av flyet, så Onkel Politi måtte tilkalles. Hun ble så tatt med til politistasjonen og fikk en bot for ordensforstyrrelse.

Ryktene sier at dette ikke var snakk om en full trønder, men en søt spansk dame.

IMM

Faktisk så kan de det. Har akkurat vært i et møte hvor en av deltakerne kom med FR og han var strålende fornøyd både med Torp og Ryanair. :huh:

Snakket med en som var involvert, som sier at passasjeren var helt rebellsk. Og sånne folk er det ikke best å ha med på flyturen. Det sier vel litt at hun ikke ville følge ordre fra kabinansatt, flyets kaptein, representant fra handling agent (widerøe) eller sikkerhetsvaktene på flyplassen. Helt utrolig!
Riktig avgjørelse å avvise en slik passasjer!

IMM

Originally posted by OJB

PMS?!.........

Jenta var vel muligens i dårlig humør etter å ha blitt tatt på både pupper og det som verre er av en mannlig Securitas-ansatt i sikkerhetskontrollen .. :D

Eller at turen ikke kom på èn krone som hun trodde, men at hun faktisk måtte betale flere hundre kroner tur/retur!

hehehe, nei, jeg tror det er fordi hun fant ut at hun måtte betale for drikke ombord!

Uten å referere til denne saken så kjøpte jeg billett fra Torp med Ryan air (desverre og det MEGET desverre) til London i Påsken. Var klar over at man måtte betale for å sjekke inn bagasje, em jeg holdt på å pisse på bildet av O'leary da jeg så at jeg måtte betale selv UTEN å sjekke inn bagasje. dessuten er internett siden deres for Booking utrolig fremprovoserende for tillegg slik som forsikring og annet. Måtte feie bort TRE winduer som advarte meg mot å IKKE velge dette før jeg fikk gå videre.

Klart noe gjør de jo riktig, for folk flyr med de, men for min del så er det SISTE utvei!

Nå er det lenge siden jeg reiste med Ryanair, men jeg bestilte billetter for mine afrikanske naboer som ikke har internett. Og jeg synes det var virkelig enkelt og oversiktlig hele veien.
At du krysser av for at du skal sende bagasje og betaler for dette er et valg du gjør selv. Og du kan da ikke forvente at du skal få pengene tilbakebetalt dersom du kommer på flyplassen og finner ut at du tar bagasjen som håndbagasje istede?
Synes du virkelig det var urimelig at du ikke fikk pengene igjen?

IMM

imm da... Når du krysser av for 0 bag, så må du betale 50,- for det... Altså, du betaler for å slippe å ha med bagasje...

De kaller det riktig nok "Online Check-In/Priority Boarding service", slik at du faktisk "får" noe igjen for femtilappen din, men du kan ikke velge å la være...

Fint system, eller hva? :D

Får meg til å tenke på en film jeg så når jeg var guttunge.. "Svindlere med stil"... ^_^

Edit: For de som ikke orker å sjekke selv:

0 bag - 50,- NOK (påtvunget "Online Check-In/Priority Boarding service")
1 bag - 102,- NOK
2 bag - 204,- NOK
3 bag - 306,- NOK
4 bag - 408,- NOK
5 bag - 510,- NOK

:rolleyes:

Det som er sleipt er at hvis du velger 0 som antall kollie som skal sendes, blir du belastet for 50,- for da har du plutselig kjøpt prioritert boarding. Hva har boarding med bagasje å gjøre?

Originally posted by imm

Nå er det lenge siden jeg reiste med Ryanair, men jeg bestilte billetter for mine afrikanske naboer som ikke har internett. Og jeg synes det var virkelig enkelt og oversiktlig hele veien.
At du krysser av for at du skal sende bagasje og betaler for dette er et valg du gjør selv. Og du kan da ikke forvente at du skal få pengene tilbakebetalt dersom du kommer på flyplassen og finner ut at du tar bagasjen som håndbagasje istede?
Synes du virkelig det var urimelig at du ikke fikk pengene igjen?

IMM

Tror jeg du skal gjøre litt mer research kompis før du hakker løs! Jeg har ikke men SKAl reise i påsken. Ved å velge IKKE bagasje å sjekke inn måtte jeg betale uansett 25 spenn pr leg. Æren jeg fikk er visst "business extra light" med prioritert boarding.

Som sagt prøv å bestille helt frem til du skal betale med kort, så skjønner du hva jeg mener. Det var veldig enkelt, men de har blitt f#¤# meg så frekke!

Så så så.... dette er ikke riktig.
Dersom man ikke ønsker å sende bagasje, kjøper man automatisk prioritert ombordstigning. Men dette kan man veldig enkelg og greit huke av at man ikke ønsker, og derved ei heller betale for. Problemet er vel at folk ikke leser dette, og at de ikke ser at de kan huke av på at de ikke ønsker prioritert ombordstigning. Men leser man etter det som står, er dette enkelt og greit.

IMM

huke av enkelt og greit? Hmm i såfall skal jeg påta meg å være en senior kløne, for jeg lette skal jeg si deg!

Ikke fant jeg den nå heller!

Heh.. NÅ fant jeg den! En link i teksten!

:lol:

Nei, slike "opt-in" salgstriks får man overlate til svindlere... ...og Ryanair...

Det er godt det finnes andre flyselskaper... ^_^

hvor? directions please. Men det gjør jo det ikke mindre frekt om man må ha jobbet i kripos for å finne det da!

Kan jeg uansett glede meg over det minimale ekstra ved Boarding på O'leary lines....

Ærlig talt ser jeg ikke problemet her, gidder man å lese de to tre linjene med tekst, så kan man huke av prioritert ombordstingning og spare en hel femtilapp. Og vil man ikke det, så er det jo greit å komme først ombord... valget er kundens. Enkelt og greit.

Back