Passasjer åpnet flydør på SAS-fly etter håndbagasjekrangel

Kvinne åpnet flydør..Men ikke mann. Eller pax..

Krangel om hvor håndbagasjen skulle være visstnok. Det står litt ulikt i VG og BT, trolig pga ulik betydning av verbet «må» på norsk og dansk. Uansett, det blir nok en god bot på denne kvinnen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:
Re: Kvinne åpnet flydør..Men ikke mann. Eller pax..

Ser ut til å være A321. OY-KBB

Kvinden gad ikke at finde sig i at hendes håndbagage skulle være under sædet, men af artiklen fremgår det ikke hvad der trigger hendes reaktion.

Håber dog at SAS giver hende en livstids karantæne, jeg havde været godt tosset hvis jeg havde været ombord

Og nej overskriften giver ingen mening :-).

Jag utgår ifrån att SAS polisanmäler och skickar hela räkningen till kvinnan..reparationskostnad, hotell +mat till 161 pax+besättning och alla extra kostnader som passagerna drabbas av.
Hoppas hon även blir häktad & åtalad i Grekland för luftfartsabotage!

Re: Hva var nå egentlig tittelen her da?

Håber dog at SAS giver hende en livstids karantæne, jeg havde været godt tosset hvis jeg havde været ombord
Klarer de egentlig sette slike personer på en "no flight"-liste? Og er det noe slikt felles for flyselskapene?

Det hadde vært fint om hun måtte tatt båt og tog for å komme seg hjem.

Re: Passasjer åpnet flydør på SAS-fly etter håndbagasjekrangel

Kanskje det er søsteren til han sutrekoppen som ikke fikke med seg spriten og tobakken sin med DY i forrige uke?

Tipper det er Britt-Laila - venninna til ENGM_911 ... ;) :stir:

Er det kommet noen flere opplysninger i saken? Damen må ha fått solstikk eller hjernesvinn for å gjøre noe så håpløst. Ekstra «feriedager» får hun i det minste.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er det kommet noen flere opplysninger i saken? Damen må ha fått solstikk eller hjernesvinn for å gjøre noe så håpløst.

Hun vil nok spise kattemat en stund fremover ... Sto en kommentar i kommentarfeltet fra en som virket som han kjente henne, og hun ble beskrevet som sosialklient, så da er det vel ikke så mye å hente ...

https://www.aftenposten.no/okonomi/...n-vente-seg-politianmeldelse-og-kjemperegning

– Vil passasjeren også få et erstatningskrav fra SAS?

– I henhold til våre regler er man som passasjer erstatningsansvarlig for denne typen skader. En nødsklie er litt som en kollisjonspute i bil. Når den er utløst, må den byttes. I tillegg kom de 161 medpassasjerene seg ikke av gårde, forteller hun.

Og mens refrenget av Pengegaloppen gjenntar seg selv i hodet er jeg bare glad det ikke var meg som åpnet den døren. Hotell for 160+ personer på kort varsel, ny sklie og montering er en ting. Om noen av disse over 160 passasjerene gikk glipp av en arbeidsdag kan det vel komme krav der også. Crew som ikke fikk jobbet det de skulle. Fly som måtte taes ut av produksjonen har sansynligvis gått ut over øvrig produksjon, og igjen medført ekstra kostnader for SAS. Ekstrafly som måtte sendes for å hente passasjerene... Nei grøss, glad det ikke er meg...

Er det kommet noen flere opplysninger i saken? Damen må ha fått solstikk eller hjernesvinn for å gjøre noe så håpløst. Ekstra «feriedager» får hun i det minste.

Der er tilsyneladende ikke kommet noget nyt i de danske medier, men en artikel bag betalingsmur i Stand By (søsterside til Check- in) nævner i de først linjer, at kvinden var beruset.
Jeg sidder og venter på, at et familiemedlem eller en advokat fortæller, at hun
har en eller anden psykiatrisk diagnose, som gør, at hun ikke kan tåle at have
håndbagagen under sædet :rolleyes:.
Men indtil videre ingenting, nix, nada,

Last edited:

Det som overrasket meg er egentlig at de fikk fly fra Athen da de kom dit med båt. Har ikke flyselskapene falles lister over personer som er farlige å slippe inn på fly?

No-fly listen i USA er det eneste felles. I Europa kommer du nok i trøbbel hvis du deler for mye av dette. Dama er jo heller ikke farlig.

Hun påstår selv hun har asperger og er lett autistisk. Jeg har en sånn i huset selv, og terskelen er lav når det gjelder stress og motstand. Hun fikk beskjed om at hun måtte forlate flyet (step 1) hvis hun ikke roet seg (step to). Hun fulgte instruksjonen i step 1 uten å få med seg step to (helt typisk) og - woooosh ... Jeg kan godt se dette for meg, ja .... :( Virkeligheten er ikke alltid sort/hvit ..

No-fly listen i USA er det eneste felles. I Europa kommer du nok i trøbbel hvis du deler for mye av dette. Dama er jo heller ikke farlig.
Ehhh.... hun misoppfattet en klar beskjed, hun nektet å følge order, hun var utagerende og hun åpnet en flydør. Dette er klart en meget farlig person å ha i et fly.

Og man hadde plassert henne ved en nødutgang, det kunne gått veldig galt.

Hun sier hun mener hun satt på raden bak nødutgangen. Det er vel mulig det var to rader med nødutganger som det er på mange flytyper, men at hun kun så den på raden foran seg og således har misforstått. Uansett burde hun ha lyttet til besetningen.

Back